آغاز انتخابات شورای دانش آموزی در استان فارس

شیراز (پانا) – صبح امروز نهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مناطق و شهرستانهای آموزش و پرورش فارس آغاز شد، رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس با حضور در دارالقرآن حاج "محمد باقر ممیز"  از نزدیک در جریان روند برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس ناحیه 2 قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۰۵۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز انتخابات شورای دانش آموزی در استان فارس

محسن کلاری در این بازدید در خصوص روشهای انتخاب درست و آگاهانه برای دانش آموزان صحبت کرد، و افزود: فلسفه اصلی انتخابات شوراهای دانش آموزی تکریم دانش آموزان، دخالت دادن آنان در امور اجرایی مدارس و شخصیت بخشی آنان در تصمیم‌گیری‌های مدرسه است .

کلاری با بیان اینکه مهارت‌های لازم برای اجتماعی شدن دانش آموزان از همین انتخابات دانش‌آموزی شکل می‌گیرد افزود: منتخبین این انتخابات به عنوان مشاور روسای ادارات آموزش و پرورش هستند که با جمع آوری مسائل و مشکلات دانش آموزان در مدارس در انتقال و حل آنها ما را یاری می دهند.

وی انتخابات شورای دانش‌آموزی را تمرینی برای دموکراسی، باهم بودن و اقدامات بزرگ برشمرد و با تاکید بر ضرورت وجود تشکل های دانش آموزی، تصریح کرد: باید به دانش آموزان در میدانگاهها فرصت داد تا تلاش کنند و خود را به اثبات برسانند.

در ادامه مراسم ، دانش آموزان برای انتخاب کاندیداهای موردنظرخویش پای صندوق رأی حاضرشدند وبرگه های خودراداخل صندوق انداختند .

انتخابات شورای دانش آموزی به صورت هر دوسال یکبار درمناطق و شهرستان های آموزش و پرورش برگزار می شود و هر منطقه بر اساس ظرفیت و جمعیت دانش آموزی خود منتخبینی را به عنوان نمایندگان سایر دانش اموزان بر می گزینند، به طور مثال منطقه ای که جمعیت 5000 نفری از دانش آموزان را دارد سه دانش آموز دختر و سه دانش آموز پسر را به عنوان نمایندگان منطقه ای انتخاب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار