دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش خوزستان:

یک هزار و 120 مدرسه پذیرای مهمانان نوروزی در خوزستان است

اهواز (پانا) - دبیر ستاد اسکان نوروزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حدود یک هزار و 120 مدرسه با ظرفیت 11 هزار کلاس برای مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده‌ است.

کد مطلب: ۸۰۵۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار و 120 مدرسه پذیرای مهمانان نوروزی در خوزستان است

عباس نعمت‌زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است، اظهار کرد: یک ستاد ناظر و 40 ستاد و پایگاه نوروزی در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ایجاد شده‌اند و تعداد سه هزار نیروی ستادی، اجرایی و خدماتی در این ایام خدمت ‌رسانی خواهند کرد که در این خصوص تاکنون 36 جلسه توجیهی با عوامل برگزار شده است.

دبیر ستاد اسکان نوروزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، سپاه، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها انجام شده است. تیم‌های ارزیابی نیز در فرایند اسکان و نحوه خدمت‌رسانی نظارت خواهند داشت.

نعمت‌زاده افزود: سامانه رزرواسیون برای فرهنگیان تا 23 اسفندماه فعال است و همکاران فرهنگی می‌توانند از سراسر کشور محل اسکان خود را رزرو کنند. بخشی از ظرفیت این مدارس در این سامانه قرار داده شده است. اولویت با فرهنگیان و هر سال 50 درصد ظرفیت برای فرهنگیان قرار داده شده است اما تاکنون تمام مراجعان، اسکان داده شده‌اند. همچنین کاروان‌های راهیان نور با هماهنگی پذیرش می‌شوند.

نعمت‌زاده گفت: نزدیک به 16 مرکز رفاهی و 9 مرکز درمانی فرهنگیان نیز در سراسر استان به صورت شبانه‌روزی در این ایام خدمات ارایه خواهند کرد. حدود 35 هزار بروشور نیز برای توزیع بین مسافران پیش‌‌بینی شده است.

وی در خصوص نحوه راهنمایی مسافران، تصریح کرد: هماهنگ شده است که پیک موتوری در ساعت‌های پیک کاری، مسافران را به صورت گروهی از محل ستاد تا محل اسکان راهنمایی کند. همچنین آدرس ستاد‌ها در تمام ورودی‌های شهرستان‌ها و میادین پرتردد نصب خواهد شد. با هماهنگی سازمان دانش‌آموزی، در ورودی شهرها کیوسک راهنمایی شبانه‌روزی نیز استقرار خواهد یافت.

دبیر ستاد اسکان نوروزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: تلاش خواهد شد پیامک خوش‌آمد و آدرس محل اسکان به تمام مسافران ارسال شود. نرم‌افزاری نیز برای گوشی‌های همراه تهیه شده که مسافران با استفاده از آن می‌توانند تا محل ستادها راهنمایی و از برنامه‌ها مطلع شوند.

نعمت‌زاده عنوان کرد: پایگاه‌ها از شب همان روزی که مدارس تعطیل شوند، فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا 13 فروردین به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار