رئیس پلیس راهور خبر داد: رشد اندک تصادفات و جانباختگان رانندگی طی ۲ماه گذشته

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از رشد اندک تصادفات و جانباختگان رانندگی طی ۲ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس راهور خبر داد: رشد اندک تصادفات و جانباختگان رانندگی طی ۲ماه گذشته

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم جامعه حمل و نقل و جابه جایی و اقدامات ترافیکی است، گفت: در همین راستا نیز پلیس راهور نقش قابل توجهی در این حوزه دارد. در سال جاری با تلاش تمام همکاران من در حوزه‌های مختلف راهور اقدامات خوبی برای برقراری انظباط انجام شده است و با این اقدامات ارائه خدمات در حوزه ترافیک در سال جاری رشد قابل توجهی نسبت به سال های قبل داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال جاری ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو شماره گذاری شده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد در کل کشور است. همچنین ۱۱ .۵ میلیون دستگاه موتور سیکلت در کشور در حال تردد است که ۸۰ هزار دستگاه از نوع انژکتوری بوده که امسال شماره گذاری شده است.

به گفته وی، تا کنون حدود ۴۰ میلیون گواهینامه رانندگی از سوی پلیس صادر شده است و از این تعداد بیش از ۲ میلیون گواهینامه در سال جاری صادر شده است.

سردار مهری در ادامه با اشاره به جانباختگان حوادث رانندگی گفت: حدود ۷۳ درصد در محورهای بین شهری و جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند و پلیس راهور نیز تا کنون اقدامات زیادی برای کاهش این آمار انجام داده است. متاسفانه در دو ماه گذشته شاهد رشد اندک در تصادفات و جانباختگان بودیم به طوری قربانیان این دو ماه نسبت به مشابه سال قبل۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی به استان‌های موفق و برتر در حوزه راهنمایی و رانندگی و همچنین استان‌هایی که طی چهار سال متوالی موفق به کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی شده است اشاره کرد و گفت:‌ سه استان خوزستان، قم و البرز جزو استان‌های موفق ما بوده‌اند و استان‌های هرمزگان و زنجان نیز طی چهار سال متوالی موفق به کاهش حوادث شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نظم را برقرار کنیم و با تدابیر فرماندهی ناجا ۵۰۰۰ نیروی کمکی و ۱۲۰۰ دستگاه خودرو به کمک پلیس آمده و امیدواریم بتوانیم آرامش بهاری را برای مردم فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار