معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان:

فرمول توسعه کردستان باید از درون استان پیدا شود

سنندج(پانا)_معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان، تاکید کرد: فرمول توسعه کردستان باید از درون استان پیدا شود و نباید منتظر پیچیدن نسخه از خارج استان باشیم.

کد مطلب: ۸۰۵۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
فرمول توسعه کردستان باید از درون استان پیدا شود

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،حسین فیروزى معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه ستاد سرمایه گذارى استان که با دستور کار تدوین نقشه راه تامین مالى طرح هاى اقتصادى استان از محل منابع خارجى برگزار شد،جذب سرمایه هاى خارجى را یکى از مهمترین راه هاى رفع مشکلات مالى پروژه هاى اقتصادى استان و کاهش شکاف توسعه اى کردستان با سایر استان هاى کشور عنوان و خاطرنشان کرد: لازم است از تجربیات استان هایى که در زمینه جذب منابع مالى خارجى موفق عمل کرده اند استفاده کنیم.
فیروزى در ادامه گفت: مدیران دستگاه هاى اجرایى استان باید طرح هاى داراى توجیه فنى، اجرایى و اقتصادى را با مطالعات دقیق کارشناسى در اختیار داشته باشند و مجوزهاى لازم را از طریق سلسله مراتب ادارى براى تأمین مالى از منابع خارجى مانند فاینانس و استفاده از تسهیلات بانک هاى آسیایى و بانک اسلامى را اخذ کنند.
وى با اذعان به اینکه تأمین منابع مالى خارجى برای پروژه های اولویت دار روند توسعه استان را شتاب خواهد بخشید، خاطرنشان کرد: ترسیم نقشه راه تامین مالى طرح هاى اقتصادى استان، بدون همت و جدیت مدیران میسر نخواهد شد.
معاون اقتصادى استاندار کردستان، رضایتمندى مردم از عملکرد دستگاه هاى اجرایى را منوط به ایجاد توسعه و اشتغالزایى حاصل از سرمایه گذارى هاى داخلى یا خارجى دانست و از مدیران خواست جذب سرمایه گذارى هاى خارجى را به عنوان مهمترین بخش وظایف خود تعریف کنند و در این خصوص نتیجه گرا باشند.
گفتنى است، در این جلسه مقرر شد، هر کدام از دستگاه هاى اجرایى استان پروژه هاى بزرگ اقتصادى خود را تا پیش از پایان وقت ادارى روز شنبه ١٩ اسفند ماه ٩٦ به مرکز خدمات سرمایه گذارى استان معرفى کنند تا جهت جذب منابع مالى خارجى اعم از فاینانس، سرمایه گذارى مشارکتى یا سرمایه گذارى مستقیم خارجى، به وزارت اقتصاد و دارایی معرفى شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار