جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: کمک کنیم تجربه حذف پیک‌های نوروزی در مابقی سال هم ادامه یابد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است باید از اقدام آموزش و پرورش مبنی بر حذف پیک‌های نوروزی حمایت کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: کمک کنیم تجربه حذف پیک‌های نوروزی در مابقی سال هم ادامه یابد

جمشید جعفرپور در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش با اشاره به اهداف و انتظارات سند تحول بنیادین برای تربیت دانش‌آموزان گفت: واقعیت این است که سند تحول توقعات بالایی از دانش‌آموزان خروجی سیستم تعلیم و تربیت دارد، اینکه یک دانش‌آموز فارغ‌التحصیل باید موحد، مومن، خداباور، دارای عزت نفس و آماده ورود به زندگی شایسته اجتماعی و خانوادگی و... باشد و از قدرت کشف رویدادها و درک مفاهیم اجتماعی و دانش مواجهه با مسائل برخوردار باشد در سند تحول مورد تاکید است.

وی افزود: اگر بخواهیم خروجی آموزش و پرورش مبتنی بر این اهداف باشد باید سازوکار لازم را فراهم کنیم. اگر قرار است به مقصد برسیم نیازمند طی مسیرهای جدید هستیم. آنچه اکنون وجود دارد با آنچه مورد انتظار است فاصله دارد. کاری که امسال آموزش و پرورش انجام داده و به طرح حذف پیک‌‌های نوروزی ورود کرده را باید به فال نیک بگیریم و حمایت کنیم.

جعفرپور با بیان اینکه پیک‌های نوروزی خانواده‌ها را در ایام عید درگیر می‌کرد عنوان کرد: باید کمک کنیم این تجربه نو در مابقی سال هم ادامه یابد. آموزش و پرورش جرات کرده و وارد این مسیر شده و ممکن است در سال‌های ابتدایی مقاومت‌هایی را شاهد باشد که از این مقاومت‌ها نباید نگران شود، خوب است از تجارب بهره‌مند شویم.

وی افزود: باید کودک را باور و وی را آینده و فردای کشور تصور کنیم و بدانیم هر چه امروز بکاریم باید فردا برداشت کنیم. اگر این مهم را اصل بدانیم باید مدار برنامه‌ها را بر تربیت بگذاریم نه سایر فعالیت‌ها.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار