امام جمعه دماوند:

دشمنان هدفشان از بیان آزادی، پایین آوردن منزلت اجتماعی و خانوادگی زن است

دماوند(پانا)-امام جمعه دماوند با بیان اینکه دشمنان دنبال تضعیف منزلت اجتماعی و خانوادگی بانوان هستند، گفت: باید نقش مهم تربیت و پرورش بانوان برای همسرداری و فرزندآوری پررنگ‌تر شود.

کد مطلب: ۸۰۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دشمنان هدفشان از بیان آزادی، پایین آوردن منزلت اجتماعی و خانوادگی زن است

به گزارش پانا شهرستان های تهران، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دماوند، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و تبریک روز مادر اظهار کرد: امام راحل نقش بانوان در جامعه را از مردان بالاتر می‌دانستند و می‌فرمودند ،زن پرورش‌دهنده بانوان و مردان ارجمند است و از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه دامن زن محل تربیت بزرگ بانوان و بزرگ مردان است، افزود: بانوان از دامن خود افرادی را به جامعه تحویل میدهند و از برکاتش یک جامعه، بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش ولای انسانی کشیده شود.

امام جمعه دماوند گفت: بزرگان دین نقش بانوان را در نقش تربیتی و پرورشی می‌دانستندو امام خمینی (ره) در جای دیگری فرمودند،این مادر که بچه در دامن او بزرگ می‌شود، بزرگ‌ترین مسؤولیت و شریف‌ترین شغل را دارد.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تصریح کرد: تربیت اولاد بالاترین مسأله بوده که در همه جوامع از شغل‌های دیگر بالاتر است و وقتی امروز کلمات امام راحل را بازخوانی می‌کنیم، می‌بینیم که دوای درد جامعه امروز ما همین است.

وی ادامه داد: هدف دشمنان از بیان آزادی این است که منزلت اجتماعی و خانوادگی بانوان را پایین بیاورند و با ترویج بی‌ بنده و باری و آزادی‌های جنسی نهاد حانواده را به فروپاشی بکشانند و نقش مادری و همسری را کم اهمیت نشان دهند، اما اسلام هدفش این است که منزلت اجتماعی و خانوادگی بانوان را رشد دهد و تعالی ببخشد.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: در این خصوص، باید سبک زندگی برترین بانوی عالم یعنی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهیم و نقش مهم تربیت و پرورش بانوان برای همسرداری و فرزندآوری را پررنگ‌تر کنیم.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: امروز در برخی کشورها و در نظام لیبرال سرمایه‌داری غرب، بانوان به عنوان کالا و ابزار سودآور صنعت مد تبلیغات و رسانه‌ها استفاده می‌شوند و در برخی از کشورهای دیگر بانوان ابزاری برای جذب گردشگر هستند تا شرکت‌های بزرگ به سود کلان برسند.

/خبرنگار:عرفان خانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار