مقام اول کشتی نونهالان استان خراسان جنوبی :

کشتی ‌گیر باید اخلاق پهلوانی داشته باشدو زود نا امید نشود

بیرجند (پانا) - رتبه اول کشتی نوجوانان استان خراسان جنوبی گفت: یک کشتی گیر باید اخلاق ورزشی و پهلوانی و پشتکار داشته باشد. و علاوه بر این ها نباید در شکست ناامید شود چرا که ورزش کشتی فراز ونشیب های بسیار دارد.

کد مطلب: ۸۰۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کشتی ‌گیر باید  اخلاق پهلوانی داشته باشدو زود نا امید نشود

مبین گلکاری متولد 1384 ساکن بیرجند از خراسان جنوبی و دانش آموز پایه ی هفتم از دبیرستان دارالعلوم شهرستان بیرجند است.

در رابطه با این موفقیت خبرنگار پانا گفتگویی را با مبین گلکاری دارنده مقام اول استانی در رشته کشتی نوجونان انجام داده است که در ادامه می خوانید:

کشتی را از کی و چگونه آعاز کردید

از روی علاقه‌ای که نسبت به کشتی داشتم از کودکی در این رشته ورزشی فعالیت می کنم از طرفی پدرم در رشته کشتی به طور حرفه ای کار می کند به طوری که هم اکنون مربی کشتی است و من هم به پیشنهاد او به کشتی روی آوردم و به این رشته علاقه مند شدم.

چه مقام هایی کسب کرده اید؟

در دو مسابقه کشوری یک بار مقام 5 کشوری و بار دیگر مقام هشتم کشوری را از آن خود کرده ام

12 بار مقام اول در مسابقات فجر، بین مدارس، انتخابی و باشگاهی استانی و شهرستانی را کسب کرده ام

مشوق هایتان چه کسانی بودند؟

کسانی که همیشه پشتیبان من بوده اند و حمایتم می کرده اند اول پدر و مادرم چرا که خود پدرم در رشته کشتی فعالیت می‌کند و بعد از آن دو مربی ام پس از استعدادیابی مرا بسیار حمایتم کرد.
به جز کشتی چه ورزشهایی می کنید؟

من در زمینه جودو هم فعالیت میکنم. زیرا که سبک مشابه کشتی است و می تواند موفقیت در کشتی را برایم میسر کند ولی در زمینه جودو به طور حرفه ای فعالیت نمیکنم.

الگوی تو در کشتی کیست و به کدام کشتی گیر علاقه داری؟

علاقه ی شدیدی به حسن یزدانی دارم و دوست دارم مانند ایشان شوم زیرا که برای کشور مقام های بسیار خوبی و قابل تحسینی کسب کرده اند و توانسته اند به مسابقات جهانی راه یابند.

یک ورزشکار کشتی باید چگونه باشد؟

یک ورزشکار کشتی باید اخلاق ورزشی و پهلوانی و پشتکار را داشته باشد. علاوه بر این ها نباید در شکست نامید شود چرا که کشتی ورزشی با فراز ونشیب های بسیار است.

هدف هایتان چیست؟

دوست دارم در آینده به مسابقات جهانی راه یابم و در آن مسابقات مقام بیاورم. دوم آرزوی من این است که برای کشورم مقام هایی از قبیل پیروزی در مسابقات کشوری کسب نمایم و مایه افتخار خانواده و کشورم شوم.

در کجا تمرین می کنید؟ آیا در خانه هم تمرین می کنید؟

بیشتر اواقات در باشگاه شهید کوشه ای زیر نظر پدرم که خود مربی کشتی است تمرین میکنم. بسیار کم اتفاق افتاده که من در خانه تمرین کنم.

دوست دارید در آینده به چه شغلی مشغول شوید؟چرا؟

می خواهم شغل پدرم را ادامه دهم. او مربی کشتی است و در کنار او به کار آزاد ــ مهرسازی ــ می پردازد. چون به شغل پدرم افتخار میکنم و به این شغل علاقه دارم.

از خود و مسئولین چه انتظاراتی دارید؟

از خودم انتظار دارم که در کارم از تلاشی دریغ نکنم و موجب نامیدی پدرم نباشم. از مسئولین انتظار دارم که به ما نوجوانان توجه بیشتری داشته باشند و ما را فراموش نکنند.

آیا هم سن وسالان خود را که هنوز وارد این رشته نشده اند را دعوت به ورد به این رشته می کنید؟ چرا؟

بله، زیرا که اکنون تیم کشتی شهرستان و استان ما بسیار کمبود دارد و متاسفانه نوجوان بسیار کمی وارد این رشته می شوند. این نشان دهنده علاقه کم نوجوانان به کشتی است.درست است ورزشی سخت است و مشکلاتی وجود دارد ولی استان ما را از کشتی نا امید نکنند و در هر صورت ادامه دهند.

هنگام پیروزی چه احساسی داشتید؟

راستش را بخواهید احساس خوبی داشتم و خرسند بودم والبته متاسفانه در کنارش هم غرور داشتم و اگر غرور کنترل نشود موجب پشیمانی و شکست خودم خواهد شد.

ملاک های ورود به این رشته چیست؟

آنکه از همه مهم تر است اخلاق ورزشی و پهلوانی است دوم آنکه علاقه به کشتی داشته باشد و اگر علاقه ای نباشد هیچ موفیقتی برای او نخواهد بود. سوم: هیچ وقت فراموش نکند که ره صد ساله را یک شبه نمی طوان طی کند یعنی با یک شکست از خود نا امید نشود و چهارم هیچ گاه امید خود را از دست ندهد.

آرزوهای مبین:

راه یابی به مسابقات کشوری وجهانی

کسب مقام هایی در مقاطع بالا

خوشنودی خداوند و بعد از آن پدر و مادرم

یک ورزشکار با ملاک های پسنیدیده

خبرنگار پانا: مهدی ببزادی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار