استاندار قم: باید جوانان را به سمت کتاب خوانی سوق داد

قم (پانا) - استاندار قم گفت: تربیت نسل امروز و ایجاد عادت به مطالعه در واقع تربیت نسل های آینده ای است و باید جوانان را به سمت کتاب خوانی سوق داد.

کد مطلب: ۸۰۵۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: باید جوانان را به سمت کتاب خوانی سوق داد

سید مهدی صادقی پنج شنبه در حاشیه طرح روز ملی کتابخانه گردی در قم که در کتابخانه آیت‌ الله خامنه ای با حضور مسئولان استان قم برگزار شد، عنوان کرد: در چند سال اخیر تحولات خوبی را در کتابخانه های عمومی استان شاهد بودیم.

استاندار قم افزود: در حال حاضر برنامه های منسجمی در کتابخانه های استان برای جذب افراد صورت می گیرد که با آموزش ها و هدایت های کتابداران منجر به تربیت نسل جدید می شود.

صادقی با اشاره به فعالیت بی نظیر بخش ویژه بریل کتابخانه آیت الله خامنه ای، بیان کرد: این افراد بهترین کارهای فرهنگی را برای روشندلان سراسر کشور انجام می دهند که این کاری بسیار ارزشمند در پیشگاه خداوند به شمار می رود چرا که روشندلان همانند دیگران نمی توانند به آسانی به کتاب دست پیدا کنند.


وی با بیان اینکه امروزه جوانان در خطر فضای غیر قابل کنترل مجازی هستند گفت: فکر انسان ها منتج به نگرش هایی می شود در این زمینه جوان ها باید به مسیر درستی هدایت شوند تا از آسیب ها مصون باشند؛ البته جوانان نیز باید بدانند چه می خوانند و معلومات خود را با چه خوراک فکری افزایش می دهند.

استاندار قم ضمن تشکر از مدیر کل کتابخانه ها و دیگر کارکنان خدوم و کتابداران پرتلاش عرصه فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: تربیت نسل امروز و ایجاد عادت به مطالعه در واقع تربیت نسل های آینده ای است که با کتابخوانی می توانند به پیشرفت و موفقیت دست پیدا می کنند.


صادقی با تاکید بر اینکه همگان حتی مسئولین باید به امر کتابخوانی اهتمام ورزند، تصریح کرد: در این امر نه تنها مسئولین بلکه نخبگان و فرهیختگان نیز باید وارد شوند و مطالعه کنند و آن را ترویج نمایند و خود را بی نیاز از کتاب و آموزش ندانند تا به عنوان الگویی، مناسب به تشویق و ترغیب دیگران بپردازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح یک نیاز در جامعه بود که به تصویب رسید و البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که کیفیت آن مهم تر از کمیت است که ان شالله ضمن رعایت این موارد، شاهد تداوم آن نیز داشته باشیم و بدانیم در دراز مدت بازخورد مثبت آن را خواهیم دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار