در آیین اختتامیه گردهمایی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور

بطحایی: اجازه دهیم مدارس آزادانه و با اختیار حرکت کنند

نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس مطابق با برنامه تعالی مدیریت مدرسه تعریف می شود

چابهار(پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه گردهمایی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور پیشرفت برنامه ها در وزارتخانه اش را مناسب ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: اجازه دهیم مدارس آزادانه و با اختیار حرکت کنند

محمد بطحایی در این مراسم که در چابهار در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شد، اظهار کرد: در برنامه های سال ۹۶ در دو بخش محتوایی و تحول محتوا و تحول مدیریت و اداره آموزش و پرورش با همت همه صاحب نظران و فرهنگیان موفقیت‌های زیادی داشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه در اجرای برنامه‌های سال ۹۶ پیشرفت خوبی حاصل شده و می توان گفت که تقریباً به صورت نسبی اجرای برنامه‌ها رضایت‌بخش بوده است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد مسیر را درست رفته ایم و رو به جلو حرکت می‌کنیم و در حوزه مهارت آموزی و در بحث مهارتهای اجتماعی و زندگی مبتنی بر الگوی اسلامی - ایرانی با هدف پیشرفت داشته‌ایم.

بطحایی بیان کرد: در حوزه نظام شایستگی مدیران مدارس، سامانه انتخاب و انتصاب مدیران راه اندازی و برای سال آینده اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع تفویض اختیار باید از منافع سازمانی بگذریم و اجازه دهیم مدارس آزادانه و با اختیار حرکت کنند و اجازه نفس کشیدن داشته باشند؛ مدارس باید با صلابت و جدیت کار را پیش ببرند و در سال ۹۷ در اجرایی نمودن بسیاری از موضوعات باید سریعتر پیش رویم.

بطحایی از ایجاد نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس مطابق با برنامه تعالی مدیریت مدرسه خبر داد و گفت: در سال 97 نیز این سه حوزه یعنی مهارت آموزی، تفویض اختیار و نظام تنظیم و کنترل کیفیت مدارس در دستور کار خواهد بود و باید سعی کنیم با مشکلات به صورت روبه‌رو و در آن واحد مقابله کنیم و منتظر زمان برای سنگین شدن حجم کارها نباشیم.

وی ادامه داد: در همه برنامه‌ها ما همه اعضای یک تیم هستیم و هر کدام با مسئولیتی که داریم در کنار هم و دوشادوش کار را پیش می‌بریم. عضلات سازمانی به دلیل کارکردهای غلط نحیف شده اند و باید تمرین و ممارست کنند تا اجازه رشد و بالندگی داشته باشند.

عضو کابینه تدبیر و امید بیان داشت: سعی خواهیم کرد در ابتدای سال ۹۷ فهرست مناسبی در خصوص تفویض اختیار از ستاد به استان و منطقه و مدرسه ارائه کنیم؛ مهر ۹۷ از حیث تفویض اختیار مطمئناً با اسفند ۹۶ متفاوت خواهد بود.

وی آموزش و پرورش حال حاضر را به پیست اتومبیل رانی تشبیه نمود که فقط دانش آموزان رقابت را برای برنده شدن دنبال می‌کنند و انحراف تعلیم و تربیت اتفاق افتاده است.

بطحایی تاکید کرد: اجازه دهیم بچه ها زندگی کنند و لذت بردن از زندگی را احساس کنند نه اینکه همیشه در اضطراب، استرس و نگرانی قبولی در آزمون ها و کنکورها به سر ببرند؛ متاسفانه با همه تجهیزات و امکانات و زیرساخت هایی که داریم در حوزه مهارت‌های اجتماعی و تربیتی بچه‌ها ضعیف هستند و دچار اختلال شده اند؛ فضای بیرون مدرسه با کتاب های آنچنانی و کلاس های مختلف بچه‌ها را درگیر کرده است و باید برگزاری آزمون های متعدد در دوره ابتدایی و کتاب های کمک آموزشی متوقف شود و در این راستا نظارت و عزم جدی اتفاق افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار