حداد عادل: اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می‌خواهیم مقاومت اقتصادی کنیم، بدون اقتصاد مقاومتی ممکن نیست و اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود.

کد مطلب: ۸۰۵۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی حدادعادل در دومین نشست بصیرت‌افزایی و گسترش معرفت انقلابی در همدان اظهار کرد: دشمنان در بدو پیروزی انقلاب از سوی امام(ره) و مردم غافلگیر شدند چرا که آنها هرگز در محاسبات خود پیش‌بینی نکرده بودند در ایران اتفاقی از جنس انقلاب با این سرعت و دقت رخ دهد. دشمن تصور می‌کرد امام(ره) در تبعید است و گروه‌های مبارز نیز از نفس افتاده و دیگر توان آنچنانی برای مقابله با آنها را ندارند و با این اوصاف تغییر حکومت را متصور نبودند و با سرعتی که انقلاب رشد می‌کرد، نتوانستند برای از بین بردن آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همیشه از انقلاب عقب‌تر بودند و تحلیل‌های سطحی هم داشتند، بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلام را از منابع اکثریت می‌گرفتند و مسائلی مانند ولایت‌فقیه، عاشورا و مهدویت را درک نمی‌کردند و برایشان مبهم بود اما امروز دشمن بعد از ۴۰ سال ما را شناخته و مطالعه و بررسی کرده است و همانطور که انقلاب در این ۴۰ سال سامان گرفته، طراحی دشمن هم برای مقابله با انقلاب پیشرفت کرده و نقشه و برنامه‌های آنها اکنون خیلی پیچیده‌تر و حساب شده‌تر از ابتدای انقلاب است چرا که در این زمینه به خوبی بررسی کرده‌اند.

حدادعادل با اشاره به اینکه دنیای امروز با حضور فناوری اطلاعات شکل دیگری به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: مطلب مهم این است که انقلاب بر سه رکن استوار است؛ یک ایمان به خدا و دینداری که ریشه آن است، سپس رهبری و ولایت که حکم تنه را دارد و سوم مردمی که به منزله شاخ و برگ این درخت هستند و امروز دشمن برای هر سه رکن برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم از طریق رهبری به دینداری متصل می‌شوند و امروزه دشمنان از طریق شبهه‌افکنی و فساد اخلاقی به دنبال تیشه زدن به ریشه انقلاب هستند، اضافه کرد: دشمنان می‌خواهند جوانان را به خود واگذارند و برنامه‌ریزی وسیعی در پشت صحنه دارند تا مردم را از صحنه خارج کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان اعتقاد به خدا و قرآن و پیروی از ولایت را ریشه اصلی حضور مردم در صحنه می‌دانند و در پی تضعیف این عوامل هستند، گفت: برنامه و راهبرد اصلی دشمنان فشار اقتصادی است که از ابتدای انقلاب این فشار وجود داشت اما طی چند سال اخیر به صورت سازمان‌یافته این فشار را در قالب فلج‌کننده‌ترین تحریم بر مردم اعمال کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان منتظر روزی هستند که مردم جلوی انقلاب بایستند، اظهار کرد: آنها با تحریم به دنبال ضعیف کردن نظام و ناراضی کردن مردم بودند و با افزایش بیکاری و نبود اشتغال، کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش حاشیه‌نشینی به دنبال تقویت آسیب‌های اجتماعی هستند.

حدادعادل با بیان اینکه نتیجه دیگر فشار اقتصادی دشمنان فساد اقتصادی کشور است، افزود: برای این مسأله باید بابک زنجانی را مثال زد؛ وقتی ارز را برای جابجایی باید دست عمر و زید داد، ۹۰ درصد ممکن است انسان‌های سالم باشند اما ۱۰درصد هم ممکن است فساد رخ دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ادامه و تشدید تحریم‌ها هستند، افزود: عده‌ای فکر می‌کردند وقتی برجام امضا شود فردای آن روز خورشید هم از غرب و هم از شرق طلوع خواهد کرد. البته این تجربه نشان داد ما در بدبینی به دشمنان حق داشتیم و خوش‌بین‌ها باید خود را اصلاح کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آنها به دنبال ایجاد هر نارضایتی در کنار تحریم اقتصادی هستند و برای این موضوع پیوست تبلیغاتی و فرهنگی دارند تا اینکه مردم در شدت گرفتاری خسته شوند، بیان کرد: سعی دشمنان این است که همه این فشارها را پای نظام بگذارند و انگشت اتهام را به سمت رهبری ببرد.

وی با بیان اینکه ما باید دست دشمن را بخوانیم و متناسب با حرکات آنان درست و حساب‌شده عمل کنیم، گفت: در هر سه زمینه باید کار و تلاش کنیم و در زمینه تقویت اعتقادات مردم باید حساب‌شده پیش رفت که بهترین خدمت نیز خدمت آموزشی است و هر کس به حد توان خود در آموزش سرمایه‌گذاری مادی و معنوی کند.

حدادعادل با بیان اینکه اطمینان‌بخش‌ترین کار برای آینده، سرمایه‌گذاری برای محیط‌های آموزشی است، تصریح کرد: حلقه‌های فرهنگی را حفظ کنید و توسعه دهید و با استفاده از این محافل در سطح محله و شهر خود به آگاهی‌بخشی عمومی بپردازید.

وی با بیان اینکه معتقدیم مسئولان به وظایف خود در آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد عمل نمی‌کنند در حالیکه فضای مجازی را باید مدیریت کرد، گفت: دشمنان هر اتفاق جزئی که در کشور می‌افتد را با سیاه‌نمایی بزرگ می‌کنند و ایجاد ناامیدی از انقلاب و اهداف آن جزء برنامه‌های آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حال حاضر در فضای مجازی به مقایسه دوران قبل از انقلاب با بعد از انقلاب پرداخته می‌شود و سعی در زیبا جلوه دادن آن دوران و تطهیر پهلوی دارند، اضافه کرد: ۷۰ درصد مردم کشور تجربه و خاطره درستی از انقلاب ندارند؛ در حالی که دشمن از این امر برای مقایسه استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه به جوانان باید گفت که بعد از انقلاب چه شده است و حکومت پهلوی چه بلایی سر کشور آورده است، افزود: در حال حاضر نیز ترامپ از طرفی تحریم بانکی و فشار اقتصادی اعمال می‌کند و از طرفی به ظاهر برای ملت ایران دلسوزی می‌کند که این نشان از عدم ثبات فکری آنها را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آزادی قبل از انقلاب اصلا معنای آزادی نداشت، گفت: اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای همگانی است و تنها بر عهده دولت نیست و دوری از تجمل، سبک کردن هزینه‌های ازدواج، کارآفرینی و صرفه‌جویی از مباحث اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مقاومت اقتصادی کنیم بدون اقتصاد مقاومتی ممکن نیست و اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود و نمی‌توان سبک زندگی غربی داشت و در برابر غرب مقاومت کرد.

حدادعادل در پایان با تأکید بر اینکه در تمام مراحل زندگی باید شیوه زندگی اسلامی را مدنظر داشت، خاطرنشان کرد: صادق حجازی نمونه‌ای از سبک زندگی اسلامی است چرا که سیدصادق دین داشت و ایمان و زندگی ساده و این سبک زندگی اسلامی پرهیز از تجمل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار