مهاجرت معکوس به روستاهای البرز آغاز شده است

کرج (پانا) - استاندار البرز با اعلام اینکه سال ۹۷، سال روستاهای عاری از بیکار در البرز است،گفت: با امکانات مناسب و طرح های حمایتی در روستاها، شاهد آغاز فرآیند مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها هستیم.

کد مطلب: ۸۰۵۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرت معکوس به روستاهای البرز آغاز شده است

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر، در مصاحبه ای تلویزیونی حضور پیدا کرد به تشریح اقدامات انجام شده استان در توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: طی چند ماه اخیر تحرک و پویایی ویژه ای در روستاهای البرز به جریان افتاده و شاهد تولید و کارآفرینی روستایی رونق گرفته است. وی بیان کرد: این پویایی در بخش های مرتبط با حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری و باغداری و تولیدات روستایی وجود دارد. دکتر نجفی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه با معاونت امور روستای ریاست جمهوری نیز اعلام کردیم بنا را بر این گذاشتیم که سال ۹۷ تمام روستاهای البرز عاری از بیکار خواهد شد. وی با بیان اینکه در تلاش مضاعف برای ایجاد ظرفیت اشتغال در روستاها هستیم، افزود: البته شرایط مهاجر پذیری البرز نیز موقعیت این استان را متفاوت تر ساخته است. دکتر نجفی بیان کرد: با امکانات خوب و شور و نشاطی که در بحث اشتغال روستایی ایجاد شده به شرایط مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نجفی ادامه داد: اخیرا در جریان سفر اخیر به روستاهای ساوجبلاغ از جمله، ولیان نیز شاهد مهاجرت معکوس در البرز هستیم و این امر نیز خود بیانگر آن است که امکانات مناسب در روستاها ایجاد شده است.

وی همچنین با بیان اینکه طرح های روستایی متعددی در دست اجرا داریم، افزود: به این مهم هم توجه داریم که فرزند روستایی نیاز به کار دارد، بنابراین در طرح های روستایی،اشتغال جوانان ساکن در روستا را نیز مورد توجه قرار داده ایم.

طرح های ارزان قیمت با اشتغال پایدار در روستاها ی البرز اجرایی می شود وی بیان کرد: بخشی از اشتغال روستاها نیز با اجرای طرح های ارزان قیمت محقق خواهد شد. مهاجرت معکوس آثار حاشیه نشینی را کاهش می دهد استاندار با بیان اینکه اجرای طرح های ارزان قیمت با ایجاد اشتغال پایدار رویکرد اصلی است، تصریح کرد: برنامه ما این است که شرایط بهتری را برای زندگی روستاییان فراهم آوریم تا روند و آثار حاشیه نشینی به شهرها نیز کاهش پیدا کند. ارائه تسهیلات ارزان به روستاییان وی با اشاره به حمایت دولت از طرح های روستایی افزود: ارائه تسهیلات بدون بهره و با سود پایین یکی از برنامه های تشویقی و حمایتی دولت در این زمینه بشمار می رود.

نجفی همچنین با بیان اینکه وضعیت اشتغال روستایی البرز خوب و راضی کننده است، افزود: با فرصت ویژه ای که در ستاد تسهیل ایجاد شده، البرز بعنوان استان اول در کشور شناخته شده است. وی افزود: اکنون از مرز تعهد ۵۳ هزار فرصتی شغلی نیز گذر کرده ایم و رونق و پویایی خوبی را در این استان شاهد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار