کاشتن جوانه لبخند بر لبان دانش آموزان نیازمند همدانی

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» در استان همدان باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۵۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

پیمان ترکمانه در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: نیکوکاری از جشن‌های ملی و مذهبی به شمار می‌رود که هر ساله در آستانه سال نو به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران و اهداء این کمک‌ها به نیازمندان واقعی و خانواده‌های تحت حمایت برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۰ هزار دانش‌آموز و سه هزار دانشجو محروم و نیازمند در استان همدان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: امسال هزار و ۲۶۰ پایگاه در مدارس، ۴۴ پایگاه در میدان‌ها به‌صورت ثابت و سیار، ۱۵۵ پایگاه در مساجد و بسیج و ۲۱ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های هم‌وطنان خیر و نیکوکار استان همدان برپاشده است.

ترکمانه ادامه داد: سال گذشته دو میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان به‌صورت نقد و غیر نقدی جمع‌آوری شد و تمامی کمک‌ها در اسرع وقت به دست دانش آموزان و دانشجویان نیازمند رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه خانوارهای نیازمند به کمک‌های حاصله از جشن نیکوکاری شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: تمامی کمک‌ها و درآمدهای جشن نیکوکاری امسال پیش از رسیدن سال نو در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان توزیع خواهد شد.

سرپرست سازمان دانش آموزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: مراسم معنوی و ملی جشن نیکوکاری با هدف احیا و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نوع‌دوستی به عنوان یکی از ارزش‌های والای اسلامی و دست‌‎گیری از همنوعان نیازمند همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

محسن عسگری افزود: در جشن نیکوکاری امسال افزایش پایگاه‌های مستقر در سطح شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است و این جشن ملی متناسب با فرهنگ بومی و ظرفیت‌های محیطی هر شهرستان برگزار خواهد شد.

وی به ۲۵۰ هزار پاکت جشن نیکوکاری که در مدارس توزیع‌شده اشاره کرد و افزود: پاکت‌های جمع‌آوری‌شده در مدارس توسط مدیر مدرسه به دانش آموزان بی‌بضاعت همان مدارس تعلق می‌گیرد.

عسگری اظهار کرد: جشن احسان و نیکوکاری باهدف ایجاد شرایط مناسب برای نیازمندان در آستانه شروع سال نو در تاریخ ۱۶ اسفندماه در سراسر مدارس استان همدان، ۱۷ اسفندماه در میدان‌ شهرها، روستاها و پایگاه‌های بسیج و مساجد و جمعه ۱۸ اسفندماه در مصلی های نماز جمعه برگزار می‌شود.

/ریحانه بهزادی کیا/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار