آموزش خود مراقبتی 80هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در مدارس مروج سلامت

همدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از آموزش خود مراقبتی 80هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در مدارس مروج سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خود مراقبتی 80هزار نفر از دانش آموزان استان همدان در مدارس مروج سلامت

عبداله جعفری گفت: در 700 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت استان نزدیک به 80هزار نفر از دانش آموزان، 7هزار نفر از همکاران شاغل در مدارس و 25هزار نفر نیز از اولیای دانش آموزان، تحت آموزش خود مراقبتی قرار گرفته اند.

جعفری افزود: طرح مدارس مروج سلامت ششمین سال اجرای خود را تجربه می کند که تعداد 480 آموزشگاه در استان موفق به دریافت ستاره از لحاظ اجرای موارد هشتگانه طرح شده اند.

وی اظهار کرد: اگر بحث آموزش بهداشت و سلامت در مدارس جدی گرفته شود، قطعا از تحمیل هزینه های درمانی خانواده ها کاسته خواهد شد.

جعفری با اشاره به محورهای مدارس مروج سلامت، گفت: این مدارس 8 محور دارد که اگر مدرسه‌ای در همه این محورها ارتقای سطح داشته باشد، 5 ستاره را دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این محورها شامل برنامه‌های جامع آموزشی سلامت، سلامت و ایمنی محیط مدارس، تحرک فیزیکی و تربیت بدنی در مدارس، بهبود تغذیه‌ای دانش‌‌آموزان، ارائه خدمات بالینی و نظام مراقبت از سلامت دانش‌آموزان، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین، جامعه و شبکه داوطلبان در برنامه ارتقای سلامت دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار