معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد:

آمارهای حوزه قاچاق کالا،شفاف سازی شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد:آمارهای حوزه قاچاق کالا،شفاف سازی و در راستای افزایش سطح آگاهی خانواده ها،اطلاع رسانی شود

کد مطلب: ۸۰۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آمارهای حوزه قاچاق کالا،شفاف سازی شود

قزوین (پانا)، علیرضا آشناگر در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان قزوین افزود: ترویج برای حمایت از تولیدات داخلی بدون شک نقش مهمی را در کاهش قاچاق بدنبال دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: حمایت مردم از کالاهای داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی را باید مهم ترین راه مقابله با قاچاق دانست.
آشناگر در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار ارایه آمارهای شفاف از وضعیت قاچاق شد و گفت: اعلام واقعیت ها در خصوص میزان کشفیات قاچاق مانند مشروبات و تولیدات آن هشداری به خانواده ها است و اطلاع رسانی در این زمینه اشکالی ندارد.
وی افزود: دستگاه های مسئول در این زمینه نباید از بیان واقعیت ها هراسی نداشته باشند چون اطلاع رسانی موجب آگاهی و اقدام به موقع خانواده ها و جامعه برای پیشگیری خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به قاچاق 12 هزار لیتر سوخت برای کارخانجات ادامه داد: تامین سوخت مورد نیاز کارخانجات تولیدی باید در اولویت قرار گیرد ولی برای نحوه فروش و قیمت آن که رقم بسیار بزرگی نیست نیز باید با تصمیم گیری اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قزوین از استان هایی به شمار می رود که قاچاق کالا و ارز در آن چندان محملی ندارد اما به دلیل موقعیت استراتژیک آن محل عبور و ترانزیت قاچاق است.
آشناگر ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای کاهش حجم قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام داده اما هنوز این پدیده وجود دارد و باید با آن برخورد کنیم.
آشناگر با بیان اینکه باید نسبت به برخورد با قاچاق کالاهای سلامت محور هیچ اغماضی با متخلفان صورت نگیرد،افزود: آمارها نشان می دهد اراده قاچاقچیان برای ورود لوازم آرایشی و بهداشتی 618 درصد رشد یافته که نشان می دهد باید بدون اغماض با آنان برخورد شود.
در سال جاری پرونده های کشفیات قاچاق کالا و ارز 21 درصد افزایش داشته است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار