معاون وزیر آموزش و پرورش: برای استقرار پایه دوازدهم آمادگی کامل داریم

چابهار(پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی از تهیه زیرساخت‌ها و آمادگی کامل برای استقرار پایه دوازدهم خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: برای استقرار پایه دوازدهم آمادگی کامل داریم

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌محمدیان در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل استان‌های سراسر کشور در چابهار اظهار کرد: وقتی آموزش و پرورش در جایگاه بالاتری قرار گیرد مردم نگاه ویژه‌ای به آن خواهند داشت.

محمدیان بیان کرد: اصل نظام تعلیم و تربیت در ایران نظام‌ساز است و آموزش و پرورش ابر نظام است و نباید تحت تاثیر دستگا‌های دیگر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش مسئولیت سنگین تغییر و تحول بنیادین را پذیرفته‌اند، گفت: نهاد تعلیم و تربیت و وزارتخانه آن باید در راس امور قرار گیرد.

محمدیان افزود: از آنجا که آموزش و پرورش مهمترین دستگاه جامعه به شمار می‌آید باید توجه داشت خروجی دستگاه تعلیم و تربیت خروجی خوبی باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم استقرار می‌یابد و آمادگی همه‌جانبه از نظر محتوا، تالیف کتب و آماده کردن بسیاری از زیرساخت‌ها ایجاد شده است.

وی سامانه اعتباربخشی محتوا را ضرورت مهمی دانست و بیان کرد: همه صاحبنظران و معلمان می توانند در این سامانه اظهار نظر کرده و مشارکت عمومی صورت پذیرد. در این راستا حتی نیروهای اداری مدارس و ادارات نیز می توانند مشارکت و اظهار نظر کنند.

محمدیان موضوع آموزش معلمان در برنامه درسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در راستای تغییر کتب درسی و آشنایی معلمان با مفاهیم جدید، آموزش ضمن خدمت معلمان ضرورتی مهم است و اگر این آموزش‌ها اتفاق نیفتد کیفیت کار پایین می‌آید.

وی نظارت بر اجرای کار در برنامه درسی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: در برنامه درسی هویت ملی و اسلامی ایرانی دانش‌آموزان را دنبال می‌کنیم و حضور معلم توانمند و آموزش‌دیده تاثیر زیادی در اجرای آن دارد. در در راستای اجرای برنامه درسی، رعایت منشور حقوق شهروندی و دانش آموزی لازم است.

محمدیان گفت: باید آموزش و پرورش با کیفیت را در سرلوحه کار قرار دهیم و در آموزش دروس، برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب داشته باشیم. مراقبت و حسن اجرای برنامه درسی وظیفه همگانی است. باید برنامه درسی با رویکرد آموزشی و پرورشی پیش برود و معلم نیز با رویکرد تلفیقی تعمیمی کار را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار