کمبود آب، بحرانی جدی پیش روی بشر

همدان(پانا) - معاون حفاظت وامور اراضی منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: مهمترین منبع طبیعی حیات آب است و همه انسان‌ها وظیفه دارند در حفظ این منبع کوشا باشند . بحران آب مسئله مهم جهان امروز است اگر آن را جدی نگیریم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

کد مطلب: ۸۰۵۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کمبود آب، بحرانی جدی پیش روی بشر

مرتضی هژیر کمال به مناسبت روز درختکاری در مدرسه فرزانگان حضور یافت و بیان کرد: خالق هستی ،کره زمین وهمه موجودات را به هم وابسته و متعادل آفریده؛انسان به دلیل سودجویی و اسراف در منابع موجود، توازن و تعادل طبیعت را برهم میزند و مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند، اکوسیستم متعلق به تمام موجودات زنده و غیرزنده در این کره خاکی است ؛اگربه یکی از موجودات آسیب برسد تمامی موجودات تحت تاثیر قرار خواهند گرفت ؛زیرا همه موجودات به هم وابسته اند.

هژیرکمال افزود: بی‌شک منابع طبیعی بزرگترین نعمتی است که به بشر اعطا شده و ما نیز بهترین و بیشترین منابع را در کشور عزیزمان داریم، که باید همه در حفظ آن سهیم باشیم منابع طبیعی متعلق به یک فرد نیست و باید نگهبان های خوبی برای این ثروت خدادادی باشیم تا به آنها آسیبی نرسد .
وی با اشاره به بعضی افراد که به طبیعت احترام نمیگذارند گفت: تخریب منابع طبیعی تهدیدی برای زندگی است، روز درختکاری یعنی زنده نگه داشتن طبیعت همه ما باید آن را گرامی بداریم و این خصلت نیکو، تنها به یک روز در سال خلاصه نشود و همیشه به فکر نهال‌کاری باشیم چون درختان ریه های تنفسی زمین هستند و باید به آنها اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: تنها کاشت درخت کافی نیست؛ باید در حفظ و نگهداری آن نهایت تلاش را داشته باشیم. همه ما باید همیار طبیعت باشیم زیرا بهترین وسیله ادامه زندگی دوست داشتن طبیعت است.
همچنین علیرضا غلامی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: ما انسان ها به عنوان وارث خداوند بر روی زمین باید در نگهداری این نعمات و منابع حیاتی کوشا باشیم زیرا زندگی تک‌تک انسان‌ها به این منابع وابسته است .
وی با اشاره به ارزش طبیعت افزود: طبیعت سبز است؛ بیایید ما انسان ها هم همچون طبیعت سخاوتمند و سبز باشیم و باعث خوشحالی و امیدبخشی به همنوعان شویم .

لازم به ذکر است که بیش از۲۰۰۰نهال امروز درمدارس نهاوند کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار