معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد

تدوین دستورالعمل توسعه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به بیماران

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین دستورالعمل توسعه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به بیماران خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تدوین دستورالعمل توسعه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به بیماران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی در نشست هماهنگی رابطین برنامه مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در دانشگاه های منتخب، گفت: بیماران مبتلا به سرطان با توجه به شرایط خاصی که دارند، می توانند خیلی از خدمات درمانی و تسکینی را در منزل دریافت کنند، این موضوع از پرداختی از جیب آنها و همچنین هزینه‌های بیمارستانی خواهد کاست.

وی ادامه داد: البته به لحاظ روحی و روانی هم برای خیلی از بیماران دریافت خدمات در منزل بهتر است و در اغلب موارد درخواست خانواده ها هم همین است.

جان بابایی با بیان اینکه بعضی از خدمات حوزه سلامت چه به لحاظ درمانی و چه دارویی متاسفانه تحت پوشش بیمه نیستند و یا هزینه بسیار بالایی دارند که باید برای این موارد برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید خدمات را ارزان اما صحیح ارائه دهیم و اگر نتوانیم منابع را درست مدیریت کنیم، دارا بودن مراکز درمانی مجهز و داروهای خوب هم اثرگذار نخواهد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس بررسی الگوهای جهانی و برنامه ریزی های انجام شده سعی حوزه درمان کشور بر این است که مراقبت های حمایتی و تسکینی برای بیماران مبتلا به سرطان را در مراکز سرپایی و در خانه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما ارائه خدمت با کیفیت و کم هزینه به مردم (به خصوص در شرایط سخت ابتلا به سرطان) و همچنین دسترسی عادلانه به خدمات تشخیصی و درمانی است، تصریح کرد: اقدام دیگری که اخیرا در حوزه سرطان انجام شده و بسیار مهم است، ابلاغ دستورالعمل مدیریت خدمات شیمی درمانیبه منظور ارائه این خدمات در مراکز استاندارد است و مراکز دولتی و خصوصی باید طبق آن عمل کنند، این کار قطعا منجر به ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان خواهد شد.

جان بابایی اظهار کرد: مراکز ارائه خدمات شیمی درمانی باید با مجوز منطبق بر "آیین نامه تاسیس مراکز سرپایی شیمی درمانی" به ارائه خدمت بپردازند و این مساله بارها به معاونین درمان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید شده است تا شخصا برای نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل ورود کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت از تدوین دستورالعمل و آیین نامه ای به منظور توسعه مراقبت های حمایتی و تسکینی خبر داد و گفت: این آیین نامه به زودی ابلاغ می شود و در کنار آن برگزاری دوره آموزشی برای پزشکان و پرستاران، در دانشگاه های منتخب آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار