دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: وارد مرحله تبیین مفاهیم سند تحول شده‌ایم

چابهار(پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر رویکرد فرهنگی تربیتی به عنوان رویکرد اصلی آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: وارد مرحله  تبیین مفاهیم سند تحول شده‌ایم

مهدی نوید ادهم در گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش اظهار کرد: در سند تحول از نظر مفهومی سه مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد مرحله چهارم یعنی تبیین مفاهیم سند شده‌ایم که در این راستا مدرسه در تراز سند تحول را باید عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: ارزیابی ما از نظر شورای عالی آموزش و پرورش این است که در این مسیر حدود ۳۰ درصد راه را طی کرده‌ایم البته فراز و فرودهایی هم داشته‌ایم در این راستا باید مدرسه را دریابیم و مفاهیم تحولی را جامعه پذیر کنیم.

نویدادهم بیان کرد: در بحث سند تحول بنیادین با سه شاخصه کار امروز را ارزیابی می‌کنیم که آیا درست حرکت کرده‌ایم یا خیر. یکی از شاخصه‌ها رویکرد فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش است که باید رویکرد اصلی آموزش و پرورش باشد و هر آنچه در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم باید بدانیم که آیا با برنامه‌ها و اقدامات انجام شده فرهنگ ایران و اسلامی مطابقت دارد یا خیر.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: شاخص بعدی تمرکز است و اینکه آیا به سمت کاهش تمرکز می‌رویم یا خیر و سومین شاخص مشارکت پذیری و عمومی کردن کارها با مشارکت بخش‌های مختلف است‌.

وی عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین و نظارت بر حسن اجرا ضرورت انکارناپذیر است در این راستا استان‌ها می‌توانند با تعیین یکی از معاونان به صورت ویژه این کار را پیش ببرند.

نویدادهم گفت: اعتقاد داریم بهترین تربیت در دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی اتفاق می‌افتد بنابراین با همین هدف موضوع حذف آزمون‌ها را در دوره ابتدایی به عنوان مصوبه در شورای عالی آموزش و پرورش قطعی کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار