معاون پرورشی آموزش و پرورش: حوزه پرورشی ۱۰۰ هزار نیروی توانمند کم دارد

چابهار (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم توجه و حمایت از سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۵۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: حوزه پرورشی  ۱۰۰ هزار نیروی توانمند کم دارد

علیرضا کاظمی در گردهمایی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور که در محل سالن همایشهای بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار کرد: اگر به مبانی دینی فلسفه تعلیم و تربیت و به مبانی نظری سند تحول بنیادین نگاه کنیم همگی حکایت از تغییر نظام آموزشی به نظام تربیتی دارد.

وی گفت: اولویت نظام، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و تقویت فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و تربیتی به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

کاظمی چالش عمده حوزه تربیتی را نگاه تفکیکی به مسائل آموزش و پرورش، تمرکز بیش از حد در ساحت علمی و فضای محدود و بسته درس ملی که برنامه های پرورشی و تربیتی را تحت تاثیر قرار میدهد عنوان و بیان کرد: در حوزه تربیتی ۲۰ راهبرد و سیاست تدوین شده که مبتنی بر اصول سند تحول بنیادین است و از میان این راهبردها سه راهبرد مهم را با اولویت مطرح کرده ایم که عبارتند از توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز قرآن و عترت، توسعه مهارت‌ها و فعالیت‌های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در بین دانش آموزان.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: رویکرد عمومی سازی فراگیری برنامه‌های مشارکت دانش آموزان و کاهش نقش مربیان و بخشنامه‌ها را در دستور کار داریم و در حوزه پرورشی مهمترین کاری را که آغاز کرده ایم حذف گزارش‌گیری های مختلف در این حوزه بوده است.

وی کاهش مسابقات و رقابت‌ها در حوزه پرورشی و توسعه فعالیتهای اردویی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این حوزه عنوان کرد و نگاه توسعه‌ای و عدالت‌محور به خصوص در استان‌های دور و محروم را از ویژگی‌های کار حوزه پرورشی دانست.

کاظمی ادامه داد: موضوع هدایت تحصیلی مثل روال سال قبل بدون تغییر و با شعار انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش‌آموزان در دستور کار است، یکی از چالش‌های حوزه پرورشی کمبود ۱۰۰ هزار نیروی توانمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار