مراسم جشن نیکوکاری در تربت جام برگزار شد

تربت جام ( پانا): مدیرکمیته امداد امام خمینی ( ره ) تربت جام از برگزاری مراسم جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی در تربت جام خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۵۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم جشن نیکوکاری در تربت جام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری پانا ازخراسان رضوی، شیرمحمدشاکربرآبادی گفت: جشن نیکوکاری بیانگر تعامل اجتماعی برای مقابله با فقر است جشن نیکوکاری، جشنی ملی و دینی است.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف از جشن نیکوکاری حمایت از فقراست، افزود: برگزاری این جشن نشان دهنده تلاش و همت مردم جهت رفع فقر در جامعه اسلامی است.

مدیریت کمیته امداد امام خمینی ( ره ) تربت جام در ادامه اظهار داشت: مراسم جشن نیکوکاری بیانگر همت اجتماعی ملت ایران جهت پیشرفت محرومین بی بضاعت است و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و کمک به نیازمندان از دستاوردهای ارزشمند برگزاری جشن نیکوکاری در جامعه است.

شاکربرآبادی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و معاونت توسعه مشارکت های مردمی بیان کرد: رفع گرفتاری خانواده ها، رزق و روزی، عمر زیاد، آسایش دنیا و آخرت از آثار انفاق برای انفاق کنندگان است.

جشن نیکوکاری، جشن تقسیم شادی ها

مدیر آموزش وپرورش تربت جام در این مراسم گفت: جشن نیکوکاری، جشن تقسیم شادی ها‏، بوی مهر، محبت و نیکوکاری فضای کوچه و خیابان ها را پرکرده است وامروز چهارشنبه متفاوتی بود، خیابان ها کمی شلوغ تر به نظر می ‏رسید و همه از کوچک تا بزرگ گرفته کادوهایی در دست داشتند.

‏غلامرضا بهرام پور افزود: امروز جشن نیکوکاریست، جشنی که دل آدم را در مسیری قرار می دهد که به فکر همنوع خود باشد، ‏جشن تقسیم شادی ها، جشنی که در آن همه به ویژه کودکان یاد می گیرند که به فکر همنوع، همکلاسی و هم مدرسه ای ‏خود باشند تا هیچ محرومی احساس تنهایی نکند.

‏وی همچنین با اشاره به اینکه بذل و بخشش موجب تکامل انسان و تعا لی روح بخشنده می شود، اذعان کرد: در سبک زندگی انسان ها، عاطفه، توزیع درست ثروت، انفاق و بخشش جای دارد .

وی با تاکید براینکه تمکن مالی باید در جهت پیشرفت و توسعه انسانها مورد استفاده قرار گیرد، گفت: صرفه جویی، نوعی از سبک زندگی است که منطبق با تعالیم اسلامی است.

مدیرآموزش وپرورش تربت جام با اشاره به اینکه نمونه بارز بخشش در صدر اسلام، حضرت خدیجه(س) و بعد از ایشان ائمه معصومین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم باید در جوامع اسلامی گسترش یابد، همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کرده اند تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی در تمامی بخش ها و زمینه ها باید مورد توجه قرار گیرد و امور رفاهی محرومان یکی از این بخش هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار