نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

رسالت تحول آفرینی وزارت آموزش و پرورش مقبول مقام معظم رهبری قرار گرفته است/ ضرورت انقلاب فرهنگی در دستگاه تعلیم و تربیت

چابهار (پانا) - حضرت آیت الله سلیمانی گفت: مهمترین رسالت انسان، نوآوری، پویایی و خلاقیت است که وزارت آموزش و پرورش در انجام رسالت تحول آفرینی مقبول مقام معظم رهبری قرار گرفته است

کد مطلب: ۸۰۵۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رسالت تحول آفرینی وزارت آموزش و پرورش مقبول مقام معظم رهبری قرار گرفته است/ ضرورت انقلاب فرهنگی در دستگاه تعلیم و تربیت

آیت الله سلیمانی در گردهمایی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور که در محل سالن همایشهای بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار گردید، ضمن تبریک ولادت با سعادت کوثر قرآن حضرت زهرای اطهر، قرآن و عترت را دو گوهر گرانبهای وجودی پیامبر اکرم دانست و با اشاره به حدیث نبوی "همه شما در مورد آنچه در اختیار دارید مسئولید" مسئولین وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان را مصداق کلام نبوی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان عصر حاضر را عصر جریان های اجتماعی و تحول و تغییر عنوان نمود و افزود: تغییر، نوآوری، تحول، خلاقیت و میل به کمال از خصوصیات بارز بشری است و به قول شهید مطهری چهار خصیصه امتیاز انسان به حیوان است که یکی میل به کمال است.

وی مهمترین رسالت انسان را نوآوری، پویایی و خلاقیت عنوان نمود و بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش در انجام رسالت تحول آفرینی مقبول مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

آیت الله سلیمانی گفت: جهان آفرینش نظام تحول، آفرینش و دگرگونی است که مانند طبیعت از زردی به سبزی و زیبایی مبدل می‌شود؛ تاریخ گذشته نظام خلقت می گوید دیروز غیر از امروز و امروز غیر از فرداست.

وی بیان داشت: دو وظیفه مهم متوجه همه ما به ویژه شما به عنوان معماران فکری و متولیان اندیشه و امنای جامعه است؛ ارزش درک اوضاع و مقتضیات زمان که باید به درستی ارزیابی و سنجیده شود و آنالیزگردد و همزمان باید با اصلاح و تحرک و پویایی زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان و رو به رشد باشید.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: تحولاتی که در جهان کنونی ظاهر می شود در بعد کیفیت گستره گیتی و ابعاد بشر را در برگرفته است؛ زمین دهکده کوچکی است که همه انسان ها همه چیز را براحتی می فهمند و ارزیابی می‌کنند همه تحولات فی نفسه و مطلق ارزشمند نیستند و ما باید نیکی ها را از پلیدی ها جدا سازی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نهاد خانواده حرکتی جزئی و فردی دارد ولی آموزش و پرورش حرکتی جمعی، کلی؛ سازمانی و محوری دارد و در مقام رشد برمی‌آید؛ بر این باوریم که اسلام قادر است جهان نوین را اداره کند و روزی سرنوشت جهان به دست مومنین اداره می شود؛ اسلام در درون خانه‌ها نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی همه جا را فرا گرفته ولی امیدواریم فرهنگ اسلامی همه جا را فرا گیرد؛ مأموریت اجرای برنامه تحول آفرین در این نظام نابرابر را شما معلمان و متولیان فرهنگ کشور بر عهده دارید؛ شما به عنوان معماران چینش کننده سنگ بنای جامعه هستید.

آیت الله سلیمانی پویایی و خلاقیت در آموزش و پرورش را موجب ایجاد و توسعه خلاقیت در جامعه دانست و افزود: نظام آموزش و پرورش را چنان متحول کنید که انسان های مومن، خلاق و مترقی تربیت شوند و منشاء برکت و تحول باشند؛ نقش آموزش و پرورش نقش کلیدی است و انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش بسیار ضرورت دارد باید به آموزش و پرورش توجه شایانی داشته باشیم.

وی گفت: اعتقاد به فرهنگ شورا و مشارکت فکری و تعمیق بخشی به ارزش‌های اخلاقی و معنوی و اعتقادی ضرورتی انکارناپذیر است، اعتقاد به حق گرایی ها، واقع بینی ها، به فعلیت رساندن فعالیت های بالقوه دانش آموزان در عرصه اجتماعی و دیگر عرصه ها، اصلاحات مدیریتی و سیاست گذاری در قالب تمرکززدایی، ایجاد فرصت برای متخصصان تعلیم و تربیت در امور حرفه‌ای و تخصصی، تقویت اعتماد به نفس و واگذاری کارها به افراد، انسجام تصمیم‌سازی‌ها، وجود همدلی و عشق به ارزش‌های انسانی و اخلاقی در جامعه از مهمترین رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت کشور باید باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار