سوخت رسانی آنلاین با نصب اپلیکیشن پیدو

تهران (پانا) - با آغاز رسمی فعالیت پیدو، مردم می‌توانند در هر نقطه از شهر تهران مشروط بر ایمنی محیط که حضور دارند از طریق اپلیکیشن پیدو برای خودروی خود درخواست سوخت کنند تا کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال‌ هزار لیتر بنزین را دارند، به مکان توقف راننده مراجعه کرده و سوخت را به او برسانند.

کد مطلب: ۸۰۵۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سوخت رسانی آنلاین با نصب اپلیکیشن پیدو

به گزارش شانا، در دنیای امروز استارت آپ‌ها (شرکت‌های نوپا یا همان کسب و کارهای تازه و نوآورانه) نقش مهمی را در توسعه اقتصادی هر کشوری ایفا می‌کنند و بر اساس اعلام کارشناسان بسیاری از مشکلاتی که در تجارت‌های به اصطلاح سنتی وجود دارد را می توان با کسب و کارهای آنلاین (برخط) برطرف کرد و به سمت توسعه گام برداشت.

در ایران نیز طی سال‌های اخیر، توسعه کسب و کارهای اینترنتی و عبور از تجارت‌های سنتی که به‌طور عموم با هزینه‌های بالاتر از میانگین هزینه جهانی در هر تجارتی انجام می‌شده است و دستیابی به ارائه خدمات گسترده‌تر با هزینه‌های کمتر، تسهیل در امور روزمره مردم و افزایش سطح رضایت‌مندی فعالان تجارت‌های مختلف و جامعه به عنوان یک ضرورت مطرح شده است.

بر همین اساس در سه سال گذشته شاهد رشد قابل توجه شرکت‌های نوپا متعدد در حوزه‌های مختلف هستیم. به طوری که هم اکنون مردم در بسیاری از موارد به‌راحتی و با استفاده از کسب‌و‌کارهای اینترنتی نیازهای خود را بدون پرداخت هزینه‌های اضافی و یا هدر رفتن زمان برطرف می کنند و از طرفی ارائه کنندگان این خدمات نیز نسبت به تجارت‌های سنتی بازدهی بالاتری را تجربه می کنند.

تغییر مسیر شرکت‌های نوپا به سمت نیازهای اساسی

اگرچه هم اکنون بسیاری از مشاغل در ایران از حالت سنتی به سمت آنلاین شدن (برخط شدن) تغییر مسیر داده‌اند، اما با بررسی اجمالی همه شرکت‌های نوپا فعال در ایران به این نتیجه خواهیم رسید که شاید تعداد شرکت‌های نوپا که نیازهای روزانه مردم را برطرف می‌کنند کمتر از تعداد انگشتان دو دست باشد. در این شرایط تغییر مسیر کسب و کارهای اینترنتی به سمت برطرف کردن نیازهای اساسی و روزانه مردم یک امر ضروری به شمار می رود.

در همین راستا پس از اپلیکیشن‌های ضروری که در حوزه های حمل و نقل شهری و فست‌فودها فعالیت خود را آغاز کرده اند، روز دوشنبه از اپلیکیشن درخواست سوخت‌رسان سیار پیدو به‌طور رسمی رونمایی شد که به یکی از نیازهای اساسی مردم در طول روز می پردازد و می تواند مانع بسیاری از هزینه های غیر ضروری مردم شود.

به طوری که طی سال‌های اخیر و با افزایش تعداد خودرو در شهر تهران مصرف سوخت و حجم ترافیک شهری افزایش یافته و در برخی مواقع رسیدن به یک جایگاه عرضه سوخت به یک معضل بزرگ برای مردم تبدیل شده و باید زمان و انرژی فراوانی را برای دریافت سوخت صرف کنند، اما هم‌اکنون با رونمایی از این خدمت رسانی اینترنتی مردم می توانند به‌راحتی و بدون نیاز به حضور در صف های طولانی جایگاه های سوخت و هدر دادن انرژی، نیاز خود را برطرف کنند.

نحوه سوخت‌رسانی آنلاین

با آغاز رسمی فعالیت پیدو، مردم می‌توانند در هر نقطه از شهر تهران مشروط بر ایمنی محیط که حضور دارند از طریق اپلیکیشن پیدو برای خودروی خود درخواست سوخت کنند تا کامیون‌های سوخت‌رسان که ظرفیت انتقال‌ هزار لیتر بنزین را دارند، به مکان توقف راننده مراجعه کرده و سوخت را به او برسانند.

اما پرسشی که برای بسیاری از مردم پیش آمده این است که نحوه استفاده از اپلیکیشن پیدو چگونه است و آیا قیمت بنزین در این اپلیکیشن گران‌تر از جایگاه‌های عرضه سوخت است؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها باید اعلام کرد بر خلاف تصور قیمت بنزین درخواستی از پیدو همانند قیمت بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت است؛ قیمت بنزین معمولی و سوپر این اپلیکیشن به ترتیب هزار و هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر لیتر است.

در این بین اما فردی که درخواست سوخت رسانی از اپلیکیشن پیدو را دارد باید هزینه حمل و نقل کامیون‌های سوخت رسان را با توجه به شرایط مختلف از جمله ترافیک شهری، شرایط آب و هوایی و فاصله با کامیون حامل سوخت بپردازد. البته پیش از این‌که سوخت‌رسانی صورت گیرد به مصرف کننده اعلام می‌شود که هزینه حمل و نقل چقدر است و اگر مصرف کننده تایید کرد سوخت‌ رسانی صورت می‌گیرد.

به این ترتیب اگر فردی بخواهد از اپلیکیشن پیدو استفاده کند باید ابتدا این اپلیکیشن را از طریق اپلیکیشن بازار (برای گوشی‌های آندرویدی) یا اپ استور (برای گوشی‌های آیفون) روی تلفن همراه خود نصب و ثبت نام کند. پس از آن درخواست خود برای دریافت سوخت را اعلام کرده و منتظر باشد تا نزدیک‌ترین کامیون سوخت رسان به او برسد و فرآیند سوخت رسانی با قیمت بنزین معمولی و سوپر به ترتیب هزار و هزار و دویست تومان برای هر لیتر انجام شود.

افزون بر این پیدو تأییدیه اداره بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) وزارت نفت را گرفته است و کامیون‌های آن براساس استانداردهای NSPA ساخته شده است.

اهداف سوخت‌رسانی آنلاین

همه کسب‌وکارهای اینترنتی که در سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اهدافی را داشته‌اند که بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش اعظمی از این کسب و کارها به اهداف خود رسیده‌اند و این موضوع را می توان از استقبال خوب مردم از این کسب و کارها متوجه شد.

اپلیکیشن سوخت‌رسان سیار پیدو نیز اهداف راهبردی را دنبال می‌کند که به اعتقاد کارشناسان کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا و همچنین جلوگیری از هدر رفتن زمان متقاضیان دریافت سوخت از اهداف اصلی سوخت‌رسانی آنلاین خواهد بود. به طوری که افراد برای سوخت رسانی دیگر نیازی به رفتن تا مراکز سوخت رسانی و تردد در مسیرهای منتهی به جایگاه های سوخت ندارند.

افزون بر این کارشناسان معتقدند با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور و مشکل آلودگی هوا که در سال‌های اخیر با آن روبه‌رو هستیم، مردم می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن به میزان قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت و حل معضل آلودگی هوا مشارکت داشته باشند و افزون بر این در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار