18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود

تهران (پانا) - دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا خرداد سال آینده 18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل می شود،می‌گوید زیرساخت لازم برای اتصال این روستاها به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

کد مطلب: ۸۰۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
18 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود

به گزارش ایرنا مجتبی جوانبخت در همایش تحول دیجیتال، ضرورتی برای اصلاح ساختارها و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری دزفول افزود:همزمان با دهه فجر امسال یکهزارو 246شهر کشور به شبکه اینترنت 'تری جی' و 'فور جی'متصل شدند که امیدواریم این اینترنت پرسرعت موبایل در روستاها نیز فعال شود.
وی اظهارکرد: نقشه 64 هزار روستای کشور تهیه، و روستاهایی که سرویس ارتباطی ندارند مشخص شده، که امیدواریم با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،شکاف دیجیتالی در بین روستاها جبران شود.
وی به تحول اقتصاد دیجیتالی در کشور اشاره کرد و افزود:در آینده بسیاری از ارتباطات و صنایع روستایی ،حکمرانی و تراکنش‌ها درکشور دچار تحول می‌شود و مدیریت بر اساس مدیریت ارتباطات اداره می شود لذا باید فرهنگ تفکر را در کشور نهادینه کرد.
دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت:کشور ایران از نظر شاخص‌های خلاقیت رتبه خوبی در جهان دارد و رتبه چهارم دنیا در تربیت مهندس متعلق به ایران است ولی در عرصه اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم.
وی با بیان اینکه در ابتدا باید ذهنیت و نگرش‌ها در عرصه دیجیتال تغییر یابند، اظهار کرد: اینکه برای پرورش ماهی، اخذ 52 مجوز نیاز است نشان می‌دهد هنوز خیلی باید در عرصه فناوری اطلاعات تلاش کنیم.
جوانبخت جوان‌گرایی را از ضرورت‌های جامعه دانست و گفت: با حضور یک وزیر جوان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سن مدیران منصوب در این وزارتخانه از میانگین 55 سال به 45 سال کاهش یافته است.
ارایه پیامرسان بومی نیازمند قانون است
مشاور وزیر ارتباطات اضافه کرد:در یکماه گذشته هجمه زیادی در خصوص پیام‌رسان بومی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد شد در حالی که ارایه پیام‌رسان بومی و دیگر خدمات ارتباطی باید در راستای قانون باشد.
وی تلگرام را یک سیستم پیام‌رسان ضعیف دانست و گفت:متاسفانه اجحافی که در حق رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی شده بر دوش پیام‌رسان ها افتاده که غیرحرفه‌ای است.
جوانبخت همچنین به اجرای شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: برای اجرای این شبکه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت‌ها فعال است ضمن اینکه در حمایت از دانشجویان از ایده تا تجاری‌سازی با آنها همکاری می‌شود ولی دانشگاه‌ها باید دانشجویان را برای ورود به بازار توانمند سازند.
رییس مرکز برنامه‌ریزی وتوسعه فناوری اطلاعات استانداری خوزستان نیز گفت:پیش از این نرم‌افزارهایی که برای دولت‌الکترونیک طراحی می‌شد به نوعی به نفع دولت طراحی می‌شد و رضایت عمومی را در پی نداشت که در برنامه‌های جدید به مردم نیز توجه شده است.
محسن سزاری افزود: کاغذ‌بازی و قوانین حاکم بر سازمان‌ها آمادگی لازم برای تحول دیجیتال را ندارند و کارمندان دولتی در مواردی با تفکر وظیفه گرایی خدمت می‌کنند درحالی که اهداف سازمان ها باید مدنظر باشد.
وی راه نجات سازمان‌ها از کاغذ‌بازی پیچیده فناوری اطلاعات را آمادگی مدیران و تغییر نگرش آنها دانست و اظهارکرد: هم اکنون فروش اینترنتی محصولات رو به رشد است که بازاریان باید خود را با آن وفق دهند.
مشاور استاندار خوزستان در فناوری اطلاعات وارتباطات نیز گفت: شکل درآمدزایی و اقتصاد دچار تحول شده و در مرزهای فیزیکی و جغرافیایی نمی‌گنجد لذا باید از این امر به عنوان یک فرصت استفاده کرد.
طیبه اسماعیلی افزود: در خوزستان حمایت از کسب‌وکارهای مجازی در دستور کار است و کارگروهی با عنوان توسعه کسب‌و کارهای الکترونیک تشکیل شده که می‌تواند در اشتغالزایی در زمینه صنعت، کشاورزی و انرژی موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار