مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: توسعه کشور با توسعه ارتباطات میسر است

نخعی : نیازمند عزم ملی برای حرکت به سمت تعادل، توازن و همدلی هستیم

چابهار(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان: بدون شک توسعه کشور با توسعه ارتباطات میسر و امکان پذیر است.

کد مطلب: ۸۰۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: توسعه کشور با توسعه ارتباطات میسر است

علیرضا نخعی در گردهمایی شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانهای سراسر کشور که در محل سالن همایشهای بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار گردید،ضمن قدردانی صمیمانه و مخلصانه از حضور یکایک مهمانان و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی کشور عزیزمان، از عنایت ویژه شخص وزیر برای انتخاب استان به منظور برگزاری این گردهمایی و مسئولین وزارتخانه تقدیر نمود.

وی افزود: در کنار همه مشکلات آموزش و پرورش و مسئله های فراوان روبروی همه ما،موضوع عدم توازن و عدم وجود عدالت آموزشی یکی از مهمترین مسائلی است که با آن مواجهیم. عدم توازن از منظر ورودی های آموزش و پرورش مثل امکانات، فضا،نیروی انسانی و ... و هم از منظر خروجی های آموزش و پرورش مثل پوشش تحصیلی، کیفیت آموزشی و شاخص های مختلف نگران کننده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سرانه استاندارد فضای آموزشی در استان برخوردار و غیربرخوردار را سه برابراعلام کرد و بیان داشت: در سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۷ دانش‌آموز یک نیرو وجود دارد در صورتی که در استان‌های برخوردار به ازای هر ۸ دانش‌آموز یک نیرو وجود دارد.

نخعی نقش ستاد وزارت آموزش و پرورش را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و ادامه داد: اما در این میان ما هم به عنوان متولیان آموزش و پرورش سراسر کشور و مسئول تعلیم و تربیت باید در کنار همدیگر و تک تک فرزندان ایران اسلامی را ببینیم.

وی از برقراری ارتباط سیستان و بلوچستان با آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد و خاطر نشان کرد:ارتباطات بین آموزش و پرورش شهر تهران و سیستان و بلوچستان برقرار شده و منطقه ۲ شهر تهران سومین مدرسه ساخته شده توسط دانش آموزان آن منطقه را در دشتیاری افتتاح کرده است . نخعی گفت: پیشنهاد می کنم این گردهمایی را گردهمایی وحدت و اخوت و تحکیم ارتباطات بین دانش‌آموزان سراسر کشور و استان‌های برخوردار و غیربرخوردار قلمداد کنیم و عزم عمومی برای حرکت به سمت تعادل و همدلی و توازن را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار