عضو فراکسیون ورزش مجلس:

ماجرای بازی استقلال تعقیب حقوقی نشود، شبیه آن تکرار می‌شود

تهران (پانا) - عضو فراکسیون ورزش مجلس داوری مغرضانه و فاحش دیدار شب گذشته استقلال ایران و العین امارت را نتیجه سکوت ما در برابر اتفاقات مشابه سال‌های قبل دانست و افزود: ایران در AFC کرسی دارد ولی نفوذ ندارد.

کد مطلب: ۸۰۵۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای بازی استقلال تعقیب حقوقی نشود، شبیه آن تکرار می‌شود

سید علی ادیانی در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به وضعیت داوری مسابقه فوتبال استقلال ایران و العین امارات در چارچوب رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا، گفت: آنچه که در مسابقه روز گذشته گذشت، نه داوری بود نه ناداوری؛ ناداوری زمانی اطلاق می‌شود که اصل بر بی‌طرفی داور باشد ولی شب گذشته داور نخواست استقلال پیروز میدان باشد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی علت رخ دادن چنین اتفاقات تلخی را عدم پیگیری مقامات مسئول ایرانی دانست و افزود: اگر اتفاقات سال‌های گذشته پیگیری می‌شد، هرگز چنین اتفاقات تلخی تکرار نمی‌‎شد.

ایران در AFC کرسی دارد ولی نفوذ ندارد

وی با انتقاد از اینکه در موضوع دیپلماسی ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال ایران بسیار ضعیف ظاهر می‎شود، ادامه داد: متأسفانه از سوی دیگر کشورهای عربی با ولخرجی‌ دلار و دادن زیرمیزی نفوذهای بسیاری در مجامع بین المللی داشته‌اند؛ البته ما به هیچ وجه موافق انجام چنین رفتارهای زشتی از سوی مسئولان کشورمان نیستیم و اینچنین رفتارهایی را نیز حرام می‌خوانیم اما در عین حال دیپلماسی سازنده و سالم ورزشی را یک ضرورت برای کشور می‌دانیم.

ادیانی درباره سمت نایب رئیسی علی کفاشیان در AFC و نفوذ وی در کنفدراسیون فوتبال آسیا، یادآور شد: متأسفانه به دلیل همین دیپلماسی ضعیف ایران در بسیاری از مجامع بین المللی ورزشی صاحب کرسی نیست و در برخی موارد معدود نیز که صاحب کرسی هستیم از موقعیت و جایگاه خود استفاده نمی‌کنیم.

ماجرای بازی استقلال تعقیب حقوقی نشود، شبیه آن تکرار می‌شود

وی با تأکید بر پیگری حقوقی و قضایی شکایت استقلال در مجامع بین المللی، تأکید کرد: تا زمانی که از ظرفیت‌های دیپلماسی در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی استفاده نکینم دچار چنین آسیب‌هایی خواهیم بود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: اتفاق رخ داده شب گذشته، حاصل عدم پیگیری‌های اتفاقات مشابه سال‌های گذشته است امروز اگر این داوری مغرضانه فاحش را نیز پیگیری‌ نکنیم قطعا در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار