برگزاری نخستین همایش ملی فرصت ها و چالش های اقدام پژوهشی در آموزش و پرورش در شیراز

ارسال ۶۰۰ چکیده مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش

شیراز ( پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس گفت: نزدیک به 40 درصد فرهنگیان استان فارس به صورت داوطلبانه در فعالیت های اقدام پژوهی فعالیت دارند.

کد مطلب: ۸۰۴۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین همایش ملی فرصت ها و چالش های اقدام پژوهشی در آموزش و پرورش در شیراز

عبدالرسول احمدی در اولین همایش ملی فرصت ها و چالش های اقدام پژوهشی در آموزش و پرورش، در باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:استان فارس به عنوان یکی از مبتکران طرح اقدام پژوهشی در کشور، تلاش نموده تا با فرهنگ سازی مناسب زمینه گرایش همه فرهنگیان و دانش آموزان استان را به مقوله اقدام پژوهی فراهم نماید .

معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس افزود: در همین راستا چندین مدرسه پژوهنده در سطح استان فارس و شهر شیراز فعال می باشند که محور فعالیت های آنها بر اساس اقدام پژوهی می باشد و تلاش ما این است که در آینده نزدیک در همه مجموعه آموزش و پرورش فارس ، موضوع اقدام پژوهی و تحقیق به عنوان یک اصل و اساس مورد توجه قرارگیرد .

وی راه اندازی همایش ملی فرصت ها و چالش های اقدام پژوهشی در آموزش و پرورش را ناشی از استقبال گسترده دانش آموزان و فرهنگیان استان دانست و گفت: از مهمترین محور های این همایش ، اقدام پژوهشی و سند تحول بنیادین ، اقدام پژهشی و تجارب معلمان در اصلاح رویکرد، اقدام پژوهی و استفاده از فناوری های نوین در کلاس درس،اقدام پژوهی در نظام آموزش و پرورش ، فرصت ها و چالش های آن،اقدام پژوهی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی می باشد .

احمدی با بیان اینکه" در این همایش از حضور استاتید برجسته حوزه پژوهش همچون دکتر کرمی ، رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش و سیار استاتید دانشگاه شیراز و کشور استفاده می شود" افزود: در این همایش علاوه بر مسئولین استانی و شهرستانی ، برترین های اقدام پژوهی استان ، هسته های پژوهشی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز و همچنین رابطین پژوهشی آموزش و پرورش سراسر فارس حضور دارند .

معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه"این اقدام ابتکاری در راستای سند تحول بنیادین و به منظور توجه گسترده به موضوع اقدام پژوهی و فرهنگ سازی و تعمیق آن در بین دانش آموزان و فرهنگیان می باشد" گفت:نزدیک به 40 درصد فرهنگیان استان فارس به صورت داوطلبانه در فعالیت های اقدام پژوهی فعالیت دارند ، به نحوی که در جشنواره اقدام پژوهی سال جاری، بیش از 6 هزار عنوان فعالیت اقدام پژوهی به دبیرخانه این جشنواره در فارس ارسال شد .

احمدی از ارسال 600 چکیده مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ملی در شیراز خبر داد و گفت: 220 مقاله از مجموع چکیده مقالات دریافتی، به عنوان مقالات برتر معرفی شدند که از این تعداد بیش از 90 مقاله در این همایش ملی ارائه می شود که 34 مقاله به صورت سخنرانی ، 57 مقاله به صورت پوستر و ما بقی نیز در ویژه نامه این همایش چاپ خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار