تعامل صنعت برق و دانشگاه موجبات شناسایی استعدادها را فراهم می سازد

اراک(پانا)- رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک استان مرکزی گفت: تعامل صنعت برق و دانشگاه موجبات شکوفایی استعدادها را فراهم می سازد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تعامل صنعت برق و دانشگاه موجبات شناسایی استعدادها را  فراهم می سازد

محمد اله داد در جلسه مشترک انجمن مهندسین برق و الکترونیک استان با بنیاد نخبگان و پارک علم وفن آوری افزود: هدف از فعالیت انجمن که از سال 1371با ریاست غفوری فر تاسیس شد، رشد و آموزش مهندسان و ایجاد فرصتی برای تبادل اطلاعات می باشد.

وی با بیان اینکه انجمن برق الکتروینک ایران شاخه مرکزی دارای ۵۰۰ عضو حقیقی پیوسته و 8 عضو حقوقی است، ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی طراحی، تحلیل فنی و اقتصادی نیروگاه های فتوولتاییک با نرم افزار و کنفرانس ملی کاربرد GIS در صنعت آب و برق و تاسیس کمیته حفاظت از پرندگان از مهمترین اقدامات اخیراین انجمن است.

رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک استان مرکزی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اقدامات زیست محیطی از سوی سازمان محیط زیست قهرمان تالاب شناخته شد، بیان کرد: تالاب میقان در سطح کشور به عنوان پایلوت «طرح منطقه امن پرندگان و خطوط برق» در نظر گرفته شده است و با اقدامات انجام شده توسط شرکت سالانه از مرگ حدود ۱۴۰ پرنده جلوگیری می‌شود.

اله داد اضافه کرد: کتابی با همکاری و حمایت این شرکت و انجمن مهندسین برق و الکترونیک با عنوان "پرندگان و خطوط برق از تقابل تا تعامل" و کتاب تولید برق از زباله انتشار یافته و جشنواره ملی عکس پرندگان و شبکه های برق ایران نیز در حال برگزاری است.

رییس بنیاد نخبگان استان مرکزی نیز گفت: ماموریت بنیاد نخبگان، شناسایی و حمایت از مستعدین و نخبگان، برگزاری دوره های آموزشی و کمک هزینه های تحصیلی و حمایت از اختراع تا تولید می باشد و تسهیلات به نخبگان از طریق معرفی به بانک های مختلف صورت می پذیرد.

حامد دیلمی عضدی افزود: بنیاد نخبگان بازدیدهای تخصصی را انجام می دهد و می تواند با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک بازدیدهای مشترک داشته باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد پارک علم و فناوری محصولات شرکت های تازه تاسیس را معرفی و ایده های آن ها را به یک محصول تجاری تبدیل کند در صورتی که طرح به صورت گروهی ارائه و دارای توجیه اقتصادی و امکان پذیر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار