طرح «عید وداستان» جایگزین پیک های نوروزی می شود

ارومیه (پانا) –- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال طرح «عید و داستان» جایگزین پیک های نوروزی دانش آموزان می شود.

کد مطلب: ۸۰۴۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح «عید وداستان» جایگزین پیک های نوروزی می شود

مقصود رزم آرا در گفت و گو با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب افزود: هر سال با آسیب ها و چالش هایی در حوزه پیک نوروزی مواجه بودیم و این موضوع تبدیل به فرایندی تکلیف محور در مدارس شده بود.

وی ادامه داد: در همین راستا مطالعاتی انجام گرفت و طرح «عید و داستان» با سه محور داستان خوانی، داستان نویسی و داستان گویی مطرح شد که از امسال در مدارس به اجرا خواهد رسید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دریافت هرگونه مبالغ برای تهیه کتاب داستان ممنوع است، گفت: تهیه کتاب از کتابخانه مدرسه و یا کتابخانه های عمومی شهر و مساجد، دریافت کتاب امانتی از دوستان و همکلاسی ها و یا تهیه کتاب با همکاری کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین دانش آموزان می توانند با استفاده مهارت گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و مشاهده گری، کتاب و داستان هایی از سفرهای نوروزی یا تعطیلات نوروزی خود بنویسند.

رزم آرا تصریح کرد: توسعه و ترویح داستان خوانی، پرورش خلاقیت و تخیل و همچنین تقویت مهارت خلاصه نویسی از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار