برنامه‌های صدا و سیمای مرکز مازندارن در نوروز ۹۷

صدا و سیمای مازندران برای تعطیلات نوروز 97 برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است.

کد مطلب: ۸۰۴۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های صدا و سیمای مرکز مازندارن در نوروز ۹۷

به گزارش پانا-مازندران، برنامه‌های پیش‌بینی شده در صدا و سیبمای مرکز مازندران به صورت زیر است:

صدا

«هفت سین»: عنوان ویژه برنامه نوروزی است که به مدت 2:30 به تهیه‌کنندگی بهمن یداللهی همراه با لحظات روحانی و عرفانی تحویل سال 1397 پخش خواهد شد. این برنامه با توجه به همزمانی با شهادت امام محمدتقی(ع)، با پخش گزارش‌هایی از اماکن متبرکه استان و نیز ارتباط با حرم مطهر رضوی، تلفن و پیامک‌های مردمی تدارک دیده می شود.

«بهارون»: این ویژه برنامه به تهیه‌کنندگی سکینه بوداغی از 26اسفند 96تا 13فروردین 97، هر روز با هدف اطلاع‌رسانی از ساعت 10صبح با پخش گزارش‌هایی از مسافران، مهمانان نوروزی، اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف عضو ستاد تسهیلات سفر، معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری استان، معرفی غذاهای سنتی مردم مازندارن، تببین جلوه‌هایی از شعار سال و نگاهی به سال96 به مخاطبان اطلاع‌رسانی می‌کند.

«عیدی نوسال»: با هدف تفریحی سرگرمی و پرکردن بخشی از اوقات فراغت مسافران و مهمانان نوروزی و هم استانی های عزیز ویژه برنامه شاد و مفرح «عیدی نو سال» هر روز از 26 اسفند 96 تا 13فروردین 97 از ساعت 17 از آنتن صدای مرکز مازندارن پخش خواهد شد. پخش موسیقی‌های شاد مازندرانی و معرفی صنایع دستی و گردشگری استان و ... از جمله آیتم‌های این برنامه خواهد بود که آقای رمضان کریمی‌نیا این برنامه را تهیه کنندگی خواهد کرد.

«طراوت نوروزی»: پخش آهنگ‌ها و ترانه‌های شاد نوروزی محلی، ملی و مناطق هر روز از 26 اسفند به مدت یک ساعت در کنداکتور پخش صدای مرکز مازندارن قرارگرفته و با آیتم‌هایی چون گفت‌وگو با هنرمندان و پخش ترانه‌های آنها، تلفن‌های در خواستی آهنگ‌ها از سوی مردم و پخش ترانه‌ها و آهنگ‌ها به استقبال نوروز خواهد رفت. تهیه این برنامه‌ها را که با هدف تفریحی و سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت مخاطبان را خانم معصومه همتی بر عهده دارد.

«بهاره شو» پرکرن بخشی از اوقات فراغت شامگاهی مخاطبان و همراهی رادیو با مردم در ساعات پایانی شب با برنامه بهاره شو در دستور کار صدای مرکز مازندارن است. اطلاع رسانی درمورد وضعیت هوا استان در ایام نوروز، نقل داستانک‌ها وحکایت‌ها، گزارش‌هایی از مسافران و مهمانان و خبرهای فرهنگی هنری استان، بهار در شعر و موسیقی مازندارنی و تبیین شعار سال از جمله آیتم‌های این برنامه خواهد بود. تهیه کننده این برنامه که هر شب در ایام نوروز از ساعت 22به مدت 90دقیقه پخش خواهد شد را آقای فرهاد قلی نژاد بر عهده دارد.

«مله گردشی»: معرفی روستاهای نمونه گردشگری استان با هدف کمک به توسعه گردشگری بوم‌گردی در این برنامه انجام خواهد پذیرفت. در این برنامه هر شب یکی از روستاهای نمونه گردشگری استان معرفی خواهد شد. این برنامه به مدت30دقیقه و به تعداد 13برنامه به تهیه‌کنندگی و گزارشگری محمد امینی تولید و پخش خواهد شد.

«بوردکا» از جمله برنامه‌های پرمخاطب رادیو مازندارن است که در ایام نوروز هم به‌صورت ویژه ادامه خواهد یافت. دراین برنامه گروه برنامه‌ساز در میان مردم خوب روستاهای استان حضور خواهند یافت و با اجرای مسابقه‌ایی شاد و رقابتی برنامه‌ای شاد و مفرح را تولید خواهند کرد. این برنامه با آیتم‌های مفرح و متعدد خود به مدت 30دقیقه و به تعداد 10برنامه درایام نوروز از صدای مرکز مازندارن پخش خواهد شد تهیه کنندگی و اجرای این مسابقه را رحمان قدمی برعهده دارد.

ویژه برنامه شعار سال: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغازین لحظات سال نو، بیان شعار سال 97 جهت تبیین و تحقق و نشان‌دادن جلوه‌های این شعار صدای مرکز مازندارن برنامه‌ایی را تدارک دیده تا همگام با مردم و مسئولان در راستای تحقق این شعار گام بردارد. این برنامه از ابتدای سال تا پایان سال 97 ادامه خواهد داشت و هر هفته به مدت 30دقیقه تولید و پخش خواهد شد . علیرضا دهقان این برنامه را تهیه‌کنندگی می‌کند

سیما

«نسیم شمالی» عنوان ویژه‌برنامه‌ نوروزی است با همکاری و مشارکت و هم‌افزایی سه مرکز شمالی کشور (گیلان، گلستان، مازندران) برای اولین بار صبح‌های جمعه از قبل عید از آنتن سیمای مازندران پخش خواهد شد.

ویژه برنامه چهارشنبه آخرسال در برنامه «مازرونی شو» با تاکید بر سنت‌های پسندیده مازندرانی و ایرانی به ویژه بیان آداب و سنن طبخ آش 40 گیاه برای مخاطبان در آخرین چهارشنبه سال برروی آنتن رفت.

ویژه‌برنامه «مادرمه» (ویژه تحویل سال) به مدت تقریبی 5 ساعت با حضور در اماکن زیارتی و گلزار شهدا با رویکرد تکریم و احترام به مقام ائمه معصومین بویژه امام هادی(ع) و دعوت از خانواده شهدای مدافع حرم، دعوت از همسر افسر سوم عنایتی از کارکنان کشتی سانچی و حضور ورزشکاران و قهرمانان المپیک و نخبگان بین المللی علمی و قرآنی میهمان خانه‌های پرمهر مردم استان خواهد شد.

جنگ ویژه شبانه «بهارون» این جنگ از شب قبل عید و تا سیزده فروردین با هدف سرگرمی- تفریحی و معرفی آداب و رسوم بومی، همراه با پخش موسیقی و نماهنگ و... روی آنتن خواهد رفت.

ویژه‌برنامه «مله گردش» به بیان آداب و رسوم روستاهای مازندران در ایام نوروز و معرفی اماکن بکر طبیعی روستاهای استان می‌پردازد.

ویژه‌برنامه «همسفر» نیز بصورت روزانه در جهت اطلاع‌رسانی به گردشگران استان (هواشناسی، ترافیک، وضعیت راه‌ها و... ) پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «سفر به خیر» با همکاری نیروی انتظامی با هدف اطلاعاتی آموزشی هر شب در طول عید نوروز تولید و پخش می شود.

همچنین ساخت دو انیمیشن کوتاه نوروزخوانی، پخش کلیپ مجریان سیما در استقبال از بهار در اماکن زیارتی، سیاحتی و تاریخی استان مازندران، دو ویژه برنامه20 دقیقه‌ای با هدف اطلاعاتی آموزرشی در خصوص چهارشنبه آخر سال، پخش برنامه صبحگاهی «عیدانه» با هدف اطلاع رسانی و سرگرمی در عید نوروز، تولید وپخش کلیپ‌های کوتاه نوروزخوانی در مناطق مختلف استان، تولید میان برنامه موسیقی محلی استان مازندران با نام «مازرونی حال»، تولید دو برنامه «راز سلامت» با مباحث بهداشت و پزشکی در نوروز، تولید 5 ویژه برنامه با ساختار گزارشی در خصوص نامگذاری سال، ویژه برنامه مستند گزارشی «راهیان نور» با سفر عوامل برنامه‌ساز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور از جمله برنامه‌های تولیدی سیمای استانی است.

در این بین پخش سیما نیز به طور جداگانه فیلم‌ها و سریال‌ها و برنامه‌های پیشنهادی چون:سریال هفت سین، 20 عنوان فیلم سینمایی، مستند داستان غذاها، مستند راهنمای سفر ایران، نوروز ایرانی، هنر ایرانی، طنز خنده بازار، انیمیشن سینمایی، باکس شاپرک ویژه نوروز، مستند مسابقه‌ای ضدگلوله، موسیقی سنتی دل افروزان، کلاه قرمزی (94)، سفره بهاری زمین، پخش میان برنامه‌های بومی چون: بازی‌های محلی و مازرونی حال، میان برنامه‌های تامینی همچون: ارمغان نوروز، نور هدایت و اینک بهار، مستند حیات خانه ما، آیین نمادین شالیزار، زندگی در شالیزار، سال تحویل کجایی، مستند شهد گندم (سمنو) و نوروزنامه را در ایام نوروز در جدول کار خود دارد.

اطلاعات و اخبار

در نوروز 97 اطلاعات و اخبار نیز سوژه‌های پیشنهادی اعم از: گردشگری روستایی؛ فرصتی برای توسعه روستاها- بازارمحلی؛ تامین نیازهای نوروزی- چادرخوابی مسافران نوروزی درمازندران-اقتصاد شیرین؛ پخت شیرینی های محلی مازندران-گردشگری سلامت درسد سیاه بیشه-گردشگری دریایی؛ سفر با قایقهای ماهیگیری-کلبه‌های جنگلی؛ پذیرای مهمانان نوروزی- نوروز و نوعدوستی با کمک به نیازمندان-چهارشنبه آخر سال؛ فرصت یا تهدید- مارمه( لحظه تحویل سال)؛ حفظ سنتها- خانه تکانی دلها در پایان سال- سوغات؛ ترویج ظرفیتهای منطقه‌ای-تنظیم بازار عید-خرید کالای با کیفیت ایرانی به جای کالای خارجی؛ ایرانی، ایرانی بخر-اصلاح مصرف و صرفه جویی-تشویق کودکان و دانش آموزان به خرید کالای ایرانی-یک برنامه گفتگوی ویژه خبری به خرید کالاهای ایرانی اختصاص خواهد یافت. همچنین تولید چند گزارش با زوایای مختلف از تولیدکننده‌های استانی، خرید کالاهای داخلی، دوری از اسراف و مصرف به اندازه در دستور کار قرار داده است.

و نیز از پخش خبر شبکه استانی ارتباط‌های زنده رادیویی و تلویزیونی بامراکز پلیس راه و راهور، هلال احمر، اورژانس، تولید گزارش از مراکز گردشگری، زیارتی، سوغاتی و خوراکی و بوم‌گردی در صدر برنامه‌ها خواهد بود. در این بین خبرنگاران آزاد موظف خواهند بود بین یک تا سه گزارش مرتبط تولیدکنند. همچنین خبرنگاران در مسیر ارتباطی اصلی استان همچون: هراز، سوادکوه و کندوان، رصد روزانه خواهند داشت. پیش بینی برای ارتباط‌های زنده با شبکه‌های سراسری در این بخش خبری انجام می شود.

از 25 تا 29 اسفند در این بخش خبری همچنین هر شب در مجموعه‌های خبری با مسئولان گردشگری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی در جهت آمادگی آنها از ورود مسافران نوروزی ارتباط زنده برقرار خواهد شد. از 19 اسفندماه گزارش‌ها و هشدارهای لازم برای شب چهارشنبه آخر سال در مجموعه‌های خبری پخش خواهد شد. از 25 اسفند تا 13فروردین حدود 20 گزارش در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان توسط گزارشگران ستاد و خبرنگاران آزاد تهیه و پخش خواهد شد. و همچنین تولید گزارش ویژه ولادت امام علی(ع) در 13رجب، 6 گزارش نیز در زمینه آداب و رسوم مازندران از خانه تکانی، مارمه، نوروزخوانی و پخت غذاهای محلی و... تهیه و پخش خواهد شد.

همچنین احتمالاً مجموعه شب عید( روز 29 اسفند) در فضای برنامه سیما پخش خواهد شد و حدود 10دقیقه خبرهای روز و یک گزارش تولیدی ویژه شهادت با توجه به شب شهادت امام هادی(ع) و وضعیت راهها و هواشناسی در دستور کار اطلاعات و اخبار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار