معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس: زمان ثبت نام  و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اعلام شد

شیراز(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از آغاز ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای سال تحصیلی 98-97 از روز سه‌شنبه مورخ 28 فروردین 97 تا روز چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت 97 انجام می شود.

کد مطلب: ۸۰۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:  زمان ثبت نام  و شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اعلام شد

فرهاد اسماعیلی گفت: مرکز سنجش وزارت آموزش ‌وپرورش دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای پذیرش دانش‌آموز در سال 98-97 را به استان‌ها ابلاغ کرد .

وی اظهار داشت: تمامی مراحل اعم از ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، مشاهده نتیجه آزمون، ثبت درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ آن، به‌صورت اینترنتی خواهد بود درنتیجه همه مراحل به شیوه غیرحضوری توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص مسئولیتی ندارند .

وی در ادامه به برخی از مراحل اجرای این دستورالعمل اشاره کرد و گفت : دفترچه راهنمای ثبت‌ نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام به نشانی http://azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که در آن مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی هنگام ثبت‌نام قابل‌مشاهده است .

اسماعیلی افزود: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، از روز سه‌شنبه مورخ 28 فروردین 97 تا روز چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت 97 از طریق همین سامانه انجام می‌شود .

وی افزود:کارت ورود به جلسه آزمون(شامل: نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی انتخاب‌شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه امتحانی، پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام ثبت‌نام به نشانی http://azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 11 خرداد ماه 97 در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود .

اسماعیلی در مورد ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان مدارس استعدادهای درخشان نیز گفت: معدل کل سالانه داوطلبان مربوط به خرداد سال تحصیلی 96- 95 پایه هشتم باید حد اقل 19 باشد .

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند، گفت: پذیرش نهایی این دسته از دانش آموزان در پایه دهم، منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی 97-96 در مدارس استعدادهای درخشان مطابق تبصره 3 ماده 13 مصوبه جلسه 750 شورای عالی آموزش‌وپرورش به تاریخ 26/4/86 است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین ملاک ثبت‌نام دانش آموزان پایه نهم در آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی را کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97-96 عنوان کرد .

وی گفت: در محدوده‌هایی که امکان ثبت‌نام در دو واحد آموزشی (دبیرستان‌های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه) وجود داشته باشد، دانش آموزان می‌توانند در فرم تقاضانامه ثبت‌نام، هر یک از دو اولویت (اول و دوم) را انتخاب نمایند .

فرهاد اسماعیلی گفت: رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش آموزان شهر و شهرستان، بدون لحاظ نمودن منطقه یا ناحیه خواهد بود و دانش آموزان عشایری نیز به دلیل کوچ روبودن در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌باشند .

برای دریافت دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان و نمونه دولتی اینجا کلیک کنید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار