قائم مقام سازمان دانش‌آموزی اعلام کرد: راه‌اندازی ۵۰ هزار پایگاه جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی در کشور

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی از راه‌اندازی ۵۰ هزار پایگاه جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی امسال در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی اعلام کرد: راه‌اندازی ۵۰ هزار پایگاه جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی در کشور

آئین جشن نیکوکاری با هدف مشارکت دانش‌آموزان و برای کمک به دانش‌آموزان محروم کشور صبح امروز در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی منطقه 11 تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمود علیگو، قائم مقام سازمان دانش آموزی، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران برگزار شد، علیگو، قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه ۵۰ هزار پایگاه جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزی امسال در کشور راه‌اندازی شده است گفت: سال گذشته حدود ۲۳ میلیارد کمک دانش‌آموزی جمع‌آوری شد که از این میزان ۷ میلیارد غیرنقدی و مابقی آن به صورت نقدی جمع‌آوری شد امیدواریم با توسعه پایگاه‌های ایجاد شده این مبلغ افزایش یابد.

علیگو هدف برگزاری این مراسم را توسعه و تقویت روحیه نیکوکاری و فداکاری که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده است، دانست و تصریح کرد: مهمترین کاری که در این برنامه‌ها انجام می‌گیرد این است که تلاش می‌شود دانش‌آموزان به مسائل پیرامونی خود توجه کنند. این نیاز‌ها مسائل کوچک مانند تغذیه در مدارس و مسائل کلان در حوزه اقتصادی را در بر می‌گیرد. خیلی وقت‌ها کمک نقدی نیاز نیست همین که دانش‌آموزان فرهنگ توجه به یکدیگر را یاد بگیرند می‌توانند بسیاری از آلام جامعه را کاهش دهند.

جشن نیکوکاری در بیش از 4 هزار مدرسه شهر تهران برگزار می‌شود

در بخش دیگری از این مراسم عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس گفت: این جشن در 4 هزار و 82 مدرسه شهر تهران و با حضور یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز امروز برگزار می‌شود و در هر منطقه یک مدرسه به صورت نمادین برگزارکننده این مراسم است.

وی افزود: در سال گذشته در کل کشور، دانش‌آموزان 23 میلیارد تومان هدایای نقدی و غیرنقدی در جشن نیکوکاری کمک کردند که شامل 16 میلیارد تومان به صورت نقدی و 7 میلیارد تومان به صورت غیرنقدی بوده است.

کریمی تصریح کرد: 50 هزار پایگاه در مدارس کشور این جشن را برگزار کردند و 5 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در این امر خداپسندانه به صورت مستقیم مشارکت داشتند.

در پایان مراسم نیز دانش‌آموزان مدرسه در صفوفی منظم هدایای خود را درون صندوق انداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار