مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز:

رقابت 503 دانش آموز شهرستان سقز در جشنواره نوجوان خوارزمی

سقز(پانا)_مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز از رقابت 503 دانش آموز سقزی در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 503 دانش آموز شهرستان سقز در جشنواره نوجوان خوارزمی

به گزارش پانا کردستان، مرحله شهرستانی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی از ۱۲ اسفند ۹۶ در سطح شهرستان سقز و با حضور برگزیدگان مرحله آموزشگاهی با رقابت تعداد 503 نفر از دانش آموزان متوسطه اول شهرستان شروع شده است.

مدیر آموزش و پرورش سقز گفت: در مرحله آموزشگاهی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی، از مجموع 8098 دانش آموز شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان، تعداد 8060 نفر معادل 99.53 درصد از کل دانش آموزان متوسطه اول در یک یا چند محور از محور های ششگانه شرکت نموده ­اند و از مجموع 48 آموزشگاه متوسطه اول شهرستان، تنها آموزشگاه غیردولتی سپیده دانش در هیچ کدام از محورها شرکت کننده نداشته است.

سید رحمان سیدیان افزود: از مجموع تعداد 16624 نفر رشته شرکت­ کننده در مرحله آموزشگاهی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی، سهم دانش آموزان دختر 7741 نفر رشته و سهم دانش آموزان پسر 9183 نفر رشته بوده است که از این مجموع، سهم مدارس عادی تعداد 11367 نفر رشته و سهم مدارس خاص ( نمونه دولتی، شاهد و تیزهوشان) تعداد 4502 نفر رشته بوده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی و تحلیل آماری، محور احساس واژه ­ها (زبان و ادبیات فارسی) با تعداد 5678 نفر بیشترین شرکت­ کننده و محور پژوهش با 1400 نفر کمترین شرکت­ کننده را داشته است و آمار بیشترین شرکت کننده ­ی مدارس در جشنواره، با 1403 نفر رشته مربوط به دبیرستان نمونه ادب و کمترین شرکت­ کننده نیز با 13 نفر رشته مربوط به دبیرستان غیردولتی آتیه است.

سیدیان با اشاره به بازدید وسیع و منظم مدارس از جشنواره گفت: از مجموع 39 بازارچه کار و فناوری تشکیل شده این جشنواره در سطح شهرستان، بیش از 4578 نفر از آن بازدید بعمل آورده ­اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز تصریح کرد: مرحله شهرستانی جشنواره، با حضور 503 نفر از دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم متوسطه از دوازدهم اسفند شروع گردیده است که در این مرحله تعداد 112 نفر در محور احساس واژه ­ها، 28 گروه 3 نفره در محور آزمایشگاه، 61 گروه 3 نفره در محور ایفای نقش زبان انگلیسی، 41 طرح پژوهشی مربوط به 82 نفر در محور پژوهش و 70 نفر با 50 اثر در محور دست­ سازه (دست ­سازه و تولید محتوای الکترونیکی) با حضور ۲۷ نفر از همکاران مجرب و صاحب­نظر مقاطع متوسطه اول و دوم به عنوان داور تخصصی و ناظر، ارزیابی و داوری خواهند شد.

سیدیان در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی گردیده است در هفته پایانی سال از برگزیدگان مرحله شهرستانی در مراسمی تقدیر بعمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار