فعالیت ۲۷۰۰ اکیپ بازرسی و نظارتی وزارت بهداشت در نوروز

تهران (پانا) - رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت می‌گوید برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی در سراسر کشور از روز گذشته آغاز شده و تا ١٥ فروردین ٩٧ ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۰۴۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۷۰۰ اکیپ بازرسی و نظارتی وزارت بهداشت در نوروز

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، سیدرضا غلامی - رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برنامه مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی با انجام مانور برنامه در معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور اکیپ‌های بازرسی شهرستان‌های تابعه هر دانشگاه و مسئولین دستگاه‌های مرتبط جهت جلب مشارکت از جمله ستاد تسهیلات نوروزی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، مراجع قضایی، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان دامپزشکی، ادارات راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب، سازمان‌های آموزش و پرورش و اتاق اصناف و همچنین معاونت غذا و دارو و اورژانس دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شده است.

وی گفت :برنامه مذکور با حضور۱۲۴۰ اکیپ نظارتی و بازرسی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری و با ۲۷۰۰ اکیپ در روزهای غیر تعطیل در ساعات اداری تا ساعت ۸ شب روز پانزده فروردین ۹۷ در سراسر کشور ادامه دارد.

غلامی افزود :اکیپ های مذکور در دو شیفت صبح و عصر مشغول فعالیت هستند و بعضا برنامه شیفت شب (از ساعت ۸ تا ۱۲ شب) در دانشگاه‌هایی که در استان‌ها و شهرستان‌های زیارتی و یا استان‌های مسافرپذیر زیاد از جمله استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی و فارس و مشابه نیز فعال هستند.

وی گفت: هدف از این برنامه حفظ و ارتقای بهداشت مواد غذایی در راستای ارتقای سلامت مسافران نوروزی و شهروندان است.

غلامی گفت: اولویت بازرسی‌های بهداشت محیط مراکز و اماکن حساس در این ایام از جمله رستوران‌ها بویژه رستوران‌های بین راهی و اماکن اقامتی و تفرج گاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی بویژه سرویس‌های بهداشتی بین راهی است.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان مهم‌ترین اهداف این برنامه را موارد زیر ذکر کرد:

- کنترل بهداشت فردی کلیه افرادی که ارائه خدمات می‌دهند بویژه افرادی که به هر نحوی با مواد غذایی سر و کار دارند

- کنترل کیفی آب مصرفی کلیه شبکه‌های شهری و روستایی و بین راهی و آب مصرفی کلیه مراکز و اماکن و محل‌های مورد بازرسی با کلرسنجی روزانه و نمونه‌برداری میکروبی آب

- کنترل مواد غذایی با تجهیزات پرتابل بازرسی در محل و انجام مداخلات در محل و بعضا نمونه‌برداری

- کنترل و بازرسی بهداشت محیطی محل‌ها و مراکز و اماکن مورد بازرسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار