هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی

ایلام ( پانا ) - به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی طی مراسمی از تلاشگران عرصه امور تربیتی در منطقه موسیان تجلیل و قدردانی شد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی

به مناسبت گرامیداشت هفته ی تربیت اسلامی از مربیان عرصه امور تربیتی منطقه موسیان تجلیل و قدردانی شد.

با حضور روحانیت معزز، مربیان امور تربیتی و جمعی از دانش آموزان مراسمی در راستای گرامیداشت هفته تربیت اسلامی در محل اداره آموزش و پرورش موسیان برگزار گردید.

در این مراسم سعید خانه زر رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه با تبریک هفته ی تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در بیاناتی کوتاه گفت: بی شک همه مربیان و معلمین هدایت و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند و در این راستا نقش مربیان عرصه امور تربیتی بسی خطیرتر می باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکایک فرهنگیان خود را مربی امور تربیتی و مسئول تربیت دانش آموزان می دانند، مروری بر رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نشان می دهد که مسئله تربیت امری دائمی و همیشگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و معلمین و مربیان نقش اساسی و بی بدیلی در این خصوص بر عهده دارند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مجتبایی با تبریک هفته تربیت اسلامی گفت: از هشتم اسفند ماه لغایت چهاردهم اسفند به عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی معرفی شده است و این نشان از اهمیت کار تلاشگران عرصه امور تربیتی دارد.

وی با اشاره به آیه یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه گفت: بر اساس این آیه تربیت بر تعلیم مقدم است و این نشان دهند آن است که تربیت نقش اساسی در زندگی دنیوی و اخروی ما انسان ها دارد.

مجتبایی افزود: اگر بخواهیم انسان ها را دلسوز تربیت کنیم باید از نماز به عنوان رأس دین استفاده نمائیم چرا که حکم نماز برای دین مانند سر است برای پیکر.

وی ادامه داد: نماز در رأس امور تربیتی قرار دارد، بعضی دانش آموزان فکر می کنند نماز مولود انقلاب است درحالی که نمی دانند که قدمت نماز از زمان حضرت آدم می باشد.

حاج آقا مجتبایی با مقایسه قدمت میراث فرهنگی و قدمت نماز گفت: چطور است که برای یک شی که قدمت تاریخی دارد ارزش قائلیم ولی از ارزش و اهمیت نماز با این همه قدمت و توصیه ا ی که از سوی قرآن، پیامبران و ائمه معصومین به آن شده است غافلیم.

هشدار، بیم دادن، ذکر نعمت ، تذکر دادن و یادآوری نمودن نعمات خداوند از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام والمسلمین مجتبایی پیرامون آن ها سخن گفت وآن ها را از دیگر راههای تربیت خواند.

گفتنی در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس و هدایایی از زحمات تلاشگران عرصه امور تربیتی تجلیل و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار