همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی:

مراسم نمادین درختکاری در دبستان نرگس شهر بدره برگزار گردید

ایلام ( پانا ) - مراسم روز درختکاری در دبستان دخترانه ابتدایی نرگس شهر بدره به صورت نمادین با حضور مسئولان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نمادین درختکاری در دبستان نرگس شهر بدره برگزار گردید

مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان بدره با حضور در دبستان دخترانه ابتدایی نرگس شهر بدره با مشارکت دانش آموزان اقدام به کاشت نهال کردند.

در این مراسم مختار حیدربیگی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، ضمن خیر مقدم به مسئولین و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: که درخت مظهر زیبایی و یکی از بهترین نعمت های خداوند است. حفاظت و حراست از محیط زیست یک وظیفه ی همگانی است و همه ی ما در مقابل آن مسئولیت داریم.

ایشان همچنین بیان کرد که امیدواریم با برنامه ریزی مطلوب در راستای نهادینه کردن و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، در بین دانش آموزان ، بتوانیم گام های بلندی برداریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عبدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان نمود که، درختکاری یکی از سنت های پسندیده ای است که در دین مبین اسلام به ویژه از سوی پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) سفارشات موکدی نسبت به آن شده است.

ایشان همچنین بیان کرد که خداوند، زمین و نعمت های بیشماری را در اختیار انسان قرار داده است، و لازمه ی شکرگزاری از این نعمت ها استفاده بهینه و اسراف نکردن است.

وی در پایان اظهار داشت که احترام به طبیعت، احترام به زندگی‌مان است و مسوولیت انسانی و اجتماعی حکم می‌کند که در کلیه شئون زندگی خود، حفظ طبیعت را در اولویت قرار دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم، مسئولین و دانش آموزان به نشانه احترام و همدلی برای ایجاد فضایی سبز و هوایی پاک چندین اصله نهال را بصورت نمادین کاشتند. این عمل که با هدف نهادینه نمودن فرهنگ درختکاری در جامعه به خصوص در بین دانش آموزان انجام گرفت، باعث ایجاد شور و نشاط وصف ناپذیری در بین دانش آموزان گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار