دانش آموزان لرستانی با شعار دوستی با طبیعت ، اقدام به کاشت نهال کردند

همزمان با هفته درختکاری ، دانش آموزان لرستانی با شعار دوستی با طبیعت اقدام به کاشت نهال در مدارس و طبیعت کردند .

کد مطلب: ۸۰۴۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان لرستانی با شعار دوستی با طبیعت ، اقدام به کاشت نهال کردند

به گزارش پانا ازلرستان ، معاون تربیت بدنی و سلامت با اعلام این خبر افزود: هفته درختکاری فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت و حفاظت از محیط زیست است.

وی خاطر نشان کرد : با اجرای این طرح هر دانش آموز لرستانی با کاشت یک نهال و غرس آن دوستی با طبیعت و تلاش برای حفظ منابع طبیعی را به نمایش می گذارند .

فرید بهرامی اضافه کرد : درخت مظهر زندگی ، شادابی و طراوت است که باید حفظ شود و برای احیا و توسعه جنگل ها و حفظ محیط زیست باید فرهنگ درختکاری و احترام به طبیعت را در جامعه نهادینه کرد .

وی تصریح کرد : درختان اسطوره های سبز مقاومت اند که ریشه در خاک و سر بر افلاک دارند و در عین حال نماد سرسبزی و شادابی ، مایه تلطیف و پاکی هوا، منشا نشاط ، شادابی و سر زندگی اند .

بهرامی در ادامه گفت : اگر فواید و مزایای درختان را بخواهیم برشماریم، آن قدر حسن و زیبایی دارند که هر کدام برای خودش رویایی بافته بر برگ سبز و تن تنومند درختان می شود .

وی اجرای این طرح را با هدف توسعه فضای سبز در محیط زیست ، افزایش سرانه فضای سبز در مدارس و فرهنگ سازی دوستی با طبیعت و محیط زیست برشمرد و افزود : با همکاری و مشارکت انجمن های مردم نهاد و پدر بلوط ایران مظفر افشار تاکنون بیش از 55هزار نهال و اصله درخت توسط دانش آموزان غرس شده و تلاش می شود تا این طرح به شعار هر دانش آموز یک نهال نزدیکتر شود .

بهرامی در پایان تاکید کرد : اجرای برنامه های نمادین ازجمله طرح درختکاری توسط دانش آموزان تلاشی ماندگار برای حفظ سرمایه های ارزشمند زندگی، داشتن هوایی پاک، داشتن محیطی سرشار از طراوت و سرسبزی و نهادسازی فرهنگ دوستی با طبیعت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار