در نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اعلام شد

نظر یکسان داوران ایرانی و خارجی در انتخاب بازی‌های برتر ایرانی

تهران (پانا) - نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امروز ۱۵ اسفند ماه با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمد حاجی میرزایی دبیر این جشنواره برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نظر یکسان داوران ایرانی و خارجی در انتخاب بازی‌های برتر ایرانی

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی در این نشست خبری به توضیح سیاست‌های کلان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قبال جشنواره پرداخت و گفت: یکی از اهداف اصلی بنیاد، انتشار بازی‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی است و به این منظور دو اقدام عملی در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برداشته‌ایم. در گام نخست ما از حضور داوران بین‌المللی برای ارزیابی آثار استفاده کردیم تا هم آنها با بازی‌های ایرانی آشنا شده و هم آثار رسیده با تراز استانداردهای بازی‌سازی بین‌المللی سنجیده شوند.
وی افزود: نکته دیگر تغییر استراتژی ما برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. از این پس تلاش می‌کنیم به جای آن که بنیاد در نمایشگاه‌ها پاویون برپا کند، بازی‌سازان به کنفرانس‌های بین‌المللی اعزام شوند. جوایز عملیاتی جشنواره نیز بر همین اساس تعیین شده و بازی‌های برتر به طور مشخص علاوه بر امکان دراختیار داشتن فضای رایگان در رویداد TGC، به Gamescom آلمان نیز فرستاده خواهند شد.

حضور پررنگ استان‌ها سراسر کشور در جشنواره بازی تهران
حاجی‌میرزایی دبیر هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای نیز گفت: دوره ششم جشنواره با فاصله یک سال و نیم از دوره پنجم برگزار شد و به همین دلیل تعداد آثار رشد قابل توجهی داشت و به 200 اثر رسید. با توجه به فاصله 9 ماهه برگزاری جشنواره پیشین تا فراخوان این دوره از جشنواره، انتظار این بود که شاهد کاهش محسوس آثار رسیده باشیم اما در نهایت 190 اثر به جشنواره ارسال شد.
وی ادامه داد: 172 بازی و 18 بازی‌نامه در جشنواره امسال به رقابت می‌پردازند که از این تعداد 20 بازی PC و 152 بازی موبایلی در جشنواره حضور دارند. بیشترین ژانر آثار هم به ترتیب مربوط به بازی‌های ساده، اکشن و مدیریتی-استراتژیک است.
حاجی‌میرزایی با بیان این که در جشنواره هفتم نقش استان‌ها پررنگ بود گفت: 67 اثر از تهران و 105 اثر از دیگر استان‌ها به جشنواره ارسال شده بود. می‌توان گفت تقریبا از هر استان حداقل یک بازی خوب در جشنواره حضور دارد و این موضوع نشان می‌دهد بازی‌سازی منحصر به تهران نیست.
دبیر هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با بیان این که 14 بازی‌ساز خبره ایرانی به داوری و انتخاب بازی‌های برتر پرداختند گفت: علاوه بر این از 20 بازی‌ساز خارجی نیز برای مشارکت در بحث داوری دعوت کردیم که 15 نفر از آنها مشارکت فعالانه‌ای در این بحث داشتند و حتی با ارسال پیام ویدئویی، نکاتی را درباره بازی‌ها یاداور شدند.
وی افزود: برای انتخاب بهترین بازی در هر ژانر، با فرمولی نظر داوران ایرانی و خارجی اعمال شده است اما در انتخاب بهترین دستاورد شامل دستاوردهای فنی، موسیقی، هنری و طراحی بازی، تنها نظر بازی‌سازان ایرانی گرفته شد. اتفاق جالبی که در بررسی بازی‌ها روی داد این بود که در انتخاب بازی‌های برتر، نظر داوران ایرانی و خارجی یکسان بوده و حتی امتیازشان بسیار نزدیک است.

حضور 40 بازی برتر ایرانی در جشنواره فروش نوروزی
حاجی میرزایی با بیان این که بلافاصله پس از اختتامیه و اعلام بازی‌های برتر، جشنواره فروش نوروزی بازی‌های رایانه‌ای آغاز می‌شود گفت: در این جشنواره 40 بازی برتر هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، از طریق دو مارکت چارخونه (ویژه بازی‌های موبایلی) و آریو (ویژه بازی‌های PC) عرضه خواهند شد.
وی افزود: علاقه‌مندان به بازی می‌توانند از 19 اسفند تا 19 فروردین، با خرید بلیت‌های مخصوصی، بازی مورد نظر خود را خریداری کنند و به ازای هر بلیت یک شانس شرکت در قرعه کشی جوایز جشنواره را به دست بیاورند. در حال حاضر جوایز این جشنواره سه دستگاه کامپیوتر گیمینگ هر یک به ارزش ۱۰ میلیون تومان است و اگر استقبال از جشنواره بالا باشد، به جوایز افزوده خواهد شد.
دبیر هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: به میزان 40 درصد از فروشی که هر بازی در جشنواره خواهد داشت، تا سقف مشخصی، بنیاد به آن بازی سال آینده جایزه خواهد داد.
اطلاعات بیشتر این جشنواره فروش در صفحه www.tehrangamefestival.ir/nsf قابل مشاهده است.
براساس این گزارش، آیین اختتامیه این جشنواره به صورت زنده از طریق سایت آپارات پخش خواهد شد و علاقه‌مندان از سراسر ایران می‌توانند این مراسم را تماشا کنند.
آیین پایانی هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران 19 اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در مراسم می‌توانند از طریق صفحه https://evand.com/events/7thtgf به رایگان ثبت‌نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار