مدیر آموزش و پرورش "ناحیه۱کرج":

بازارچه های کار و فناوری دانش آموزی، محلی برای توسعه خلاقیت، نوآوری و تمرین کار تیمی

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: بازارچه کار و فناوری دانش آموزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و توسعه خلاقیت، نوآوری و تمرین کار تیمی در مدارس متوسطه دوره اول این ناحیه برپا شد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه های کار و فناوری دانش آموزی، محلی برای توسعه خلاقیت، نوآوری و تمرین کار تیمی

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، وحید یعقوبی هدف از برگزاری این بازارچه در مدارس متوسطه دوره اول را توسعه خلاقیت، نوآوری، کار آفرینی و کاهش قید و بندهای آموزشی، کار تیمی و شناخت استعدادهای دانش آموزان برای انتخاب شغل آینده ذکر کرد .

وی افزود: در این بازارچه دانش آموزان یک روز پر هیجان را تجربه می کنند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه1کرج، ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اگر زنجیره تولید دانش، تبدیل دانش به فناوری، تولید محصول و در نهایت تجاری سازی علم تکمیل شود مسیر تولید علم به تولید ثروت ملی کشور و پاسخگویی به نیازهای ملی منتهی می شود، یاد آور شد: دایر کردن این بازارچه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین خانواده ها دارد .

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این بازارچه با چگونگی بازار یابی ،ریسک پذیری در کارها و همچنین معرفی محصول ، نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات و جلب مشتری آشنا یی لازم را پیدا می کنند .

یعقوبی افزود: ایجاد بازارچه های فروش برای نوجوانان با بازارکار موجب ارائه دست ساخته های آنان به عنوان یک محصول قابل تجاری شدن می شود .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 کرج تصریح کرد: درس کار و فناوری در دوره اول متوسطه درسی کاربردی است که دانش آموزان را به سوی ایده ای جدید سوق می دهد و در هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و کسب مهارت های ارتباطی - اجتماعی دانش آموزان متناسب با استعداد، علاقه مندی و توانایی های آنها نقش به سزایی دارد .

یعقوبی در پایان گفت: در این بازارچه ها دست ساخته های دانش آموزان در بخش های هنری، علمی، صنایع دستی، غذاهای محلی، شیرینی های سنتی ایرانی، پوشاک، بافت، عروسکی، منبت کاری و شیشه، الکترونیک، کاشی، رایانه، طراحی، قاب و عکس به نمایش درآمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار