مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد:

توجه به محیط زیست ،از شاخص های توسعه یافتگی است

مشهد (پانا): نهال دانایی به دست مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در هنرستان محمودیه ناحیه 5 مشهد غرس شد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه به محیط زیست ،از شاخص های توسعه یافتگی است

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین نمادین هفته درختکاری عنوان کرد:شاخص های توسعه یافتگی متفاوتی در کشور های دنیا وجود دارد که در میان تمام این شاخص های اجتماعی ،انسانی ،اقتصادی توجه به محیط زیست از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

خدابنده افزود:در دین مبین اسلام هم توجه به محیط زیست توصیه شده است و حتی خداوند در قرآن کریم در توصیف بهشت از وجود درختان بلند یاد می کند.

وی با بیان اینکه بحث نگهداشت درختان و فضای سبز از کاشت آن از اهمیت بیشتری برخوردار است خاطر نشان کرد: درختان آلاینده ها و دی اکسید و منوکسید کربن تولیدی توسط انسان ها را گرفته هوای سالم و پاک را پس می دهند و از همین روی می توان آن ها را به عنوان فیلتر های سلامت جامعه معرفی کرد چرا که امروز آلایندگی های محیطی یکی از عوال موثر در مرگ و میر محسوب می گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت همه شهروندان در ایجاد و نگه داری فضای سبز شهری گفت: وزارت مسکن و شهرسازی سرانه فضای سبز به ازای هر ایرانی را حدود 7 تا 12 متر مربع اعلام نموده است که اگرچه هنوز با میانگین جهانی که حدود 20 تا 25 متر است فاصله داریم اما تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته و فضای سبز در شهر مشهد از وضعیت خوبی برخوردار است.

پیش از این غلامرضا بهراد مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 ضمن اعلام آمادگی جهت استفاده از پتانسیل دانش آموزی در امر درختکاری عنوان کرد:آنچه که در بحث فضای سبز باید مورد توجه واقع شود نگه داشت درختان و فضای سبز است و در بحث کاشت نیز آموزش و پرورش این آمادگی را دارد با تمام توان و با استفاده از پتانسیل دانش آموزی در این بحث مشارکت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار