معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ایجاد انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی در مدارس

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی در مدارس از امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی  در مدارس

مهرزاد حمیدی در گفت‌و‌گو با پانا درباره اولویت‌های این معاونت در حوزه ورزش دانش آموزی در سال 97 عنوان کرد: قصد داریم در سال آینده انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی را در رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و هندبال را در داخل مدارس تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت به دلیل اضافه شدن سه سال درس تربیت‌بدنی به مدارس دیگر اولویت کاری، ساماندهی نیروی انسانی است چرا که اکنون با کمبود شدید معلم تربیت‌بدنی مواجه هستیم و به 3500 نیروی جدید نیاز داریم بنابراین باید راهکارهایی برای این منظور داشته باشیم تا بتوانیم کلاس‌ها را پوشش دهیم و بتوانیم با جذب بیشتر نیروها از طریق حق التدریس و به‌کارگیری معلمان در آستانه بازنشستگی مشکل را برطرف کنیم.

توجه به تربیت‌بدنی کارکنان آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره توجه به ورزش در حوزه کارکنان گفت: توجه به تربیت بدنی کارکنان را موردتوجه قرار دادیم و در حال تدوین برنامههایی برای این منظور هستیم.

وی تصریح کرد: در هفته بزرگداشت مقام معلم برنامه‌هایی با این منظور داریم و در سال تحصیلی آینده به شدت تربیت بدنی کارکنان مور توجه خواهد بود.

حمیدی درباره توجه به استعدادیابی در مدارس گفت: جریان دائمی برای استعدادیابی داریم و طرحی دومسیره را برای این هدف ترسیم کردیم.

کاهش سطح رقابتی در مسابقات ورزشی دوره ابتدایی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از کاهش سطح رقابتی مسابقات دانش آموزی خبر داد و عنوان کرد: در دوره ابتدایی جشنواره‌هایی ورزشی برگزارخواهد شد و همانطور که آزمون‌های شبه کنکوری از مدارس حذف شد تلاش ما بر این است تا در مسابقات ورزشی هم به جای رقابت، مهارت‌آموزی و مشارکت جویی را مورد توجه قرار دهیم.

وی درباره طرح کوله پشتی مدارس عنوان کرد: مطالب آماده و دسته‌بندی شده است و به استان ها ابلاغ خواهد شود و در سال تحصیلی می خواهیم آن را مطرح کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: به دنبال آگاهی رسانی در این مورد هستیم از طرفی خود معلمان و مدیران هم باید برای تحقق این هدف (استاندارسازی کوله پشتی‌ها) تلاش کنند و برخی اقدامات هم باید در وزارتخانه تصمیم سازی شود.

نشاط را در مدارس افزایش می‌دهیم

حمیدی فرارسیدن سال جدید و نوروز 97 را به ملت ایران تبریک به ویژه جامعه دانش آموزی و فرهنگی کشور تبریک گفت. وی با آرزوی سالی پربرکت برای کشوردر سال‌ آینده گفت: امیدوارم بتوانیم روی شادسازی مدارس کار کنیم که البته تصمیم حذف آزمون‌های مدارس ابتدایی گامی مثبت برای این منظور بود و ما هم همپای آن کار را در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره تفریحات در این ایام عنوان کرد: سعی داریم در حوزه تربیت بدنی و سلامت کار را توسعه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار