مجلس دانش آموزی، تمرین دموکراسی است

همدان (پانا) - مدرس مجرب کشوری پیشتازان و فرزانگان تشکیلات دانش آموزی گفت: شورای دانش آموزی در نخست، تمرین دموکراسی است که بچه ها یاد بگیرند چگونه در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند.

کد مطلب: ۸۰۴۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش آموزی، تمرین دموکراسی است

مجید سرکانی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: مجلس دانش آموزی هر ساله دانش آموزانی را که علاقمند به فعالیت هستند و بر اساس تعداد آرایی که در مدارس به دست می آید، انتخاب می کنند.
وی افزود: این افراد به رقابت برمی خیزند و از بین ۱۴ نفری که انتخاب می شوند، افرادی را به کشور معرفی می کنیم و در آن جا انتخابات مجدد برگزار و سیستم رییس و نایب رییس پیاده می شود.
وی ادامه داد: هدف از شورای دانش آموزی در نخست، تمرین دموکراسی است که بچه ها یاد بگیرند چگونه در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و دوم، به عنوان یک کانون تصمیم‌ گیری قرار دارد.
سرکانی گفت: تقریبا اوایل تشکیل مجلس دانش آموزی بود و یکی از مواردی را که در دولت قبل قرار بود به عنوان سند تحول بنیادین قرار دهیم، نظراتی بود که بچه ها در این مجلس داده بودند. وی افزود: ما نظرات دانش آموزان را جمع آوری کردیم و به عنوان یک مصوبه از مجلس دانش آموزی در داخل سند تحول بنیادین در بخش دانش آموزی قرار دادیم که این نشان از اهمیت فعالیت دانش آموزان دارد.
وی افزود: هر دوره ای که دانش آموزان جمع می شوند، با صحبت هایشان می توانند راهگشای مسائل تربیتی و آموزشی باشند چون دانش آموز این مسائل را از نزدیک می بیند، به همین دلیل بسیار موثر است.
سرکانی گفت: امیدواریم همه دانش آموزان بتوانند در راستای ارتقای مسائل فرهنگی و ارزشی جامعه، فعالیت جامعی داشته باشند؛ خصوصا امسال که بحث ارتقا تمدن اسلامی و شناخت آن مطرح است، مجلس دانش آموزی بتواند این مهم را عملی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار