رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان: 84/83درصد سوادآموزان تحت پوشش دوره های سوادآموزی قرار دارند

سنندج(پانا) - رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان از تحت پوشش قرار گرفتن 84/83 درصدی سوادآموزان در برنامه های دوره های سواد آموزی در سال جاری خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۴۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان: 84/83درصد سوادآموزان تحت پوشش دوره های سوادآموزی قرار دارند

جبار غلامی رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان با اعلام این خبر گفت: از 8 هزار نفر سهمیه استان در دوره سوادآموزی در سال 96 ، 5 هزار و 201 نفر تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفته اند.

وی افزود: از این تعداد بیش ترین پوشش مربوط به ناحیه یک سنندج با پوشش 116 درصدی، ناحیه دو سنندج با پوشش 106 درصدی و شهرستان قروه با پوشش 105 درصدی دارای بیش ترین پوشش افراد سوادآموز در دوره سوادآموزی می باشند.

رئیس اداره سوادآموزی استان خاطر نشان کرد: در دوره انتقال نیز از 7 هزار سهمیه اختصاصی به استان کردستان، 7 هزار و 244 سواد آموز تحت پوشش قرار گرفته که آموزش و پرورش منطقه زیویه با پوشش 139 درصدی بیشترین پوشش را به خود اختصاص داده است.

غلامی ادامه داد: در دوره تحکیم نیز از دو هزار نفر سهمیه اختصاصی هزار و 718 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و انتظار می رود که با حمایت و پشتیبانی مسئولین استان تمامی برنامه های سواد آموزی اجرایی شود .

به گفته این مقام مسئول در سال 96 با حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان 7 مرکز یادگیری محلی سواد آموزیراه اندازی شده است که سوادآموزان در این مراکز علاوه بر یادگیری و آموزش سواد با انوادع مهارت های حرفه ای را فرا می گیرند.

وی در پایان از کلیه مسئولین ادارات و شرکای آموزش و پرورش خواست که آموزش و پرورش استان را در اجرای برنامه ها و فعالیت های سوادآموزی همکاری و همراهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار