مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام:

زیربنای توسعه جامعه مرهون تلاش معلمان آن جامعه است

ایلام ( پانا )- مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام گفت: در جامعه انسانی، اساسی ترین کار، تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است.

کد مطلب: ۸۰۴۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای توسعه جامعه مرهون تلاش معلمان آن جامعه است

فارس شریفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام نشستی صریح و صمیمی با عوامل اداری و آموزشی دبیرستان شهید چمران داشت.

فارس شریفی گفت: نقش آموزش و پرورش در همه عرصه ها مشهود و تاثیر گذار است و بخش عظیمی از پیشرفت و ترقی کشور مرهون تلاش معلمان است از این منظر باید کرامت و جایگاه معلم در جامعه حفظ شود، زیرا معلم زمینه ساز شکوفایی و اعتلای کشور است.

وی ادامه داد: آموزگاران کسانی هستند که نوجوانان و جوانان جامعه را آموزش می‌دهند، آن‌هایی که به نوبت رهبران نَسل آینده‌ی ملت خواهند شد و اینجاست که تاثیر ویژه ی معلمان بر آینده کشور روشن می گردد.

ایشان افزود: رابطه دانش آموز با معلّم یک رابطه باطنی و معنوی است دانش آموز معلّم را شخصیتی محترم و ممتاز می داند که او را در بزرگ شدن و به استقلال و آزادی رسیدن کمک می نماید معلّم با روح و جان دانش آموز سروکار دارد و به همین جهت به عنوان یک الگوی محبوب پذیرفته می شود.

شریفی گفت: اگر تربیت را فراهم کردن زمینه های بالندگی و متعادل کردن آدمی بدانیم و هدف از آن را فعلیت بخشیدن به استعدادهای بالقوه انسان ها در جهت کمال و قرب الهی درنظر داشته باشیم، معلمان و مربیان در تحقق این امر نقش ارزنده و بسزایی دارند.

ایشان اظهار داشت: معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که نمی‌تواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بی‌تفاوت باشد، در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیش‌تر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت.

فارس شریفی یادآور شد نقش بی بدلیل معلمان به عنوان الگو نه تنها برای دانش آموزان بلکه جامعه بسیار حیاتی و تاثیر گذار است چرا که نقش الگویی معلمان به مراتب از سایر افراد خانواده و جامعه برجسته تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار