مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان: مهمان‌نوازی با فرهنگ سیستان و بلوچستان عجین شده است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان به مناسبت گردهمایی شورای معاونین وزارتی و مدیران کل استان ها در این استان گفت: اصولا استان ما و مردم این استان به مهمان دوستی ومهمان نوازی مشهورند و ما میهمان را نعمت می دانیم و خدمت به میهمان جزئی از فرهنگ ما ست.

کد مطلب: ۸۰۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان: مهمان‌نوازی با فرهنگ سیستان و بلوچستان عجین شده است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: برای بنده به عنوان خدمتگزار آموزش وپرورش استان پهناور سیستان و بلوچستان مایه افتخار است که به همراه همکاران عزیزیم میزبان اعضای شورای معاونین وزارت خانه ومدیران کل سراسرکشور باشیم .

نخعی افزود: اصولا استان ما ومردم ما دراین استان به مهمان دوستی ومهمان نوازی مشهورند ما میهمان را نعمت می دانیم وخدمت به میهمان جزئی از فرهنگ ما دراین استان است لذا ما به اقتضای فرهنگمان بسیار خوشحالیم از این که توفیق میزبانی گروهی از زحمت کش ترین خدمتگزاران مردم نازنین این کشور را پیدا کردیم علاوه بر آن حضور مسئولان ارشد وزارت خانه به استان های کشور برای نخستین بار در استان ما نشانه توجه ویژه عزیزان به این استان است .

وی ادامه داد: رویکرد اساسی وزارت خانه طی این سالها و به ویژه با حضور وزیر جدید آموزش وپرورش توجه هر چه بیشتر به استانها ومناطق با کاستن از تمرکز کارها از وزارت خانه است.

نخعی بیان داشت: آنچه ما از رویکرد وزیر با اخلاق، بصیر ودلسوز آموزش وپرورش کشورمان مشاهده می کنیم تاکید زیاد بر ضرورت تغییر و تحول در آموزش وپرورش با هدف کاهش تمرکز، افزایش توجه به استانها ومناطق وبویژه مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود:مخصوصاً توجه به عدالت آموزشی در نگاه وزیر محترم بسیار برجسته است ودر همین راستا عنایت خاصی به استان های غیر برخوردار به ویژه استان مدیر کل آموزش و پرورش دارد این که وی دستور داده تا عالی ترین مجموعه اجرایی وتصمیم گیری آموزش وپرورش کشورمان دراین استان تشکیل گردد نشانه روشنی از همین توجه ویژه است . ما حضور هر یک از مسئولان ارشد وزارتخانه واستانهای مختلف کشور را برای خودمان دراین استان یک فرصت می دانیم . آشنائی هر چه بیشتر آنها با مسائل ومشکلات استانهای محروم می تواند در اتخاد تصمیمات مناسب بسیار موثر باشد .

وی خاطرنشان کرد: ما از تجریه یکایک مدیران استانها استفاده خواهیم کرد و اصولاً یکی از اهداف مهم این گردهمایی ها تبادل تجربه است والحمدالله شخصیت های فاضل واندیشمندی اینک در مجموعه آموزش وپرورش کشورمان مسئولیت دارند ومی توانند گره گشای مشکلات عدیده آموزش وپرورش دراین استان باشند .

نخعی بیان داشت:استان ما هم تلاش زیادی کرده درعرصه توسعه شاخص های مختلف آموزشی ، جلب مشارکت در مدرسه سازی ومدرسه یاری ، جذب کودکان بازمانده از تحصیل ، ارتقاء کیفیت آموزشی ومهارت آموزش وتوسعه مدارس کار آفرین و... که می تواند این تجربیات را به اشتراک بگذارد. ما در آموزش وپرورش کشورمان نیازمند تحولات بسیار اساسی هستیم که امیدوارم این هم اندیشی های استانی بتواند زمینه های بهتری برای ایجاد این تحولات مثبت جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش فراهم نماید .

وی اظهار داشت: بنده شخصاً علی رغم تمام مشکلات وتنگناهایی که داریم به آینده نظام تعلیم وتربیت کشورمان بسیار خوش بین هستم ودر سایه نگاه تحولی وزیر محترم ومسئولان ارشد وزارت خانه تغییرات مثبت تدریجی اما ماندگار واثر گذار را برای آینده پیش بینی می کنم امیدوارم شاهد نتایج خوبی برای این گردهمایی ماندگار باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار