رئیس شورای اسلامی شهر تهران: در ادبیات توسعه، جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد

تهران (پانا) - محسن هاشمی به مناسبت روز زن گفت در ادبیات توسعه، جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد و خروج افراد به دلیل جنسیت از چرخه دانش،بزرگترین آسیب هارا به توسعه پایدار و منافع ملی جامعه وارد می کند.

کد مطلب: ۸۰۴۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران: در ادبیات توسعه، جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد

محسن هاشمی در جلسه علنی روز سه‌شنبه به مناسبت روز مادر و روز زن گفت: باید بپذیریم بدون حضور زنان نمی‌توانستیم چنین موفقیت‌هایی در دنیا به دست بیاوریم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرای مرضیه گفت: بی‌مناسبت نیست که چندجمله‌ای درباره جایگاه زن در جامعه امروز صحبت کنیم.

وی گفت: امروز در ادبیات توسعه، جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد، اینکه ما نیمی از جمعیت مولد، خلاق و پویای جامعه را بخواهیم به دلیل جنسیت مورد تبعیض قرار دهیم و از چرخه دانش و ارزش افزایی خارج کنیم، بزرگترین آسیب‌ها را به توسعه پایدار و منافع ملی جامعه وارد می‌کند.

هاشمی گفت: به خصوص در جامعه ما که با انقلاب اسلامی، زنان به جایگاه ویژه و مورد احترام و تکریمی دست یافته‌اند و امروز اکثریت جمعیت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ما را زنان تشکیل می‌دهند، باید بانوان در توسعه کشور نیز صاحب نقش متناسب و متوازنی باشند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: تجربه نشان داده است که در برخی عرصه‌ها، عملکرد زنان موثرتر و با کارایی بیشتری از مردان است به خصوص حوزه‌هایی که مرتبط با زیبایی شناختی، خلاقیت و توجه به جزییات و دانش‌افزایی نقش‌محوری دارد.

هاشمی افزود: در اسلام نیز این نگاه به زن از مهمترین ویژگی‌های اسلام ناب محمدی(ص) در برابر اسلام متحجرانه است که امام خمینی منادی اسلام ناب محسوب می‌شدند.

وی گفت: زمانی که بخش متحجر و واپسگرای حوزه، مخالف حضور زن در جامعه و دانشگاه بودند، امام خمینی(ره) زنان را پیشقراول عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جامعه معرفی کردند و فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

وی ادامه داد: ما نباید به زنان نگاه جنسیتی و نه نگاه ضدجنسیتی داشته باشیم و آنان را از صحنه‌های جامعه و رشد به محیط‌های آلوده و ناامن یا پستو و کنج عزلت برانیم.

رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جمله مسئولانی در انقلاب بود که به حضور و جایگاه ویژه زنان در جامعه ونقش‌آفرینی آنان در حوزه‌های اصلی و موثر کشور اهمیت ویژه‌ای می‌داد، ایشان همواره معتقد بود نقش زن در جامعه نباید یک نقش تزیینی یا با نگاه جنسیتی باشد و در دوران حضور ایشان در مراجع تصمیم‌گیری، همواره زنان موفق و اندیشمند مورد توجه و حمایت بودند. ایشان معتقد بود جهان امروز جهان رقابت و توسعه و موفقیت در رشد است و کسی بازنده خواهد بود که خود را از نیروهای اصلی پیش برنده علمی و فرهنگی محروم کند.

هاشمی در پایان گفت: باید بپذیریم بدون حضور موفق زنان در جامعه و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما نخواهیم توانست جایگاهی شایسته در دنیای امروز به دست آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار