عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه: دوره‌های مهارتی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان بازنگری شود

تهران (پانا) - عضو شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه بر قاعده‌مند بودن جذب اعضای هیئت علمی و کیفیت پذیرش افراد و بازنگری در دوره‌های مهارتی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه: دوره‌های مهارتی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان بازنگری شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، آیت‌الله اعرافی در دیدار با حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ابراز خوشحالی از حضور وی به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: «بحمدالله آقای دکتر خنیفر با انگیزه و مصمم وارد این عرصه مهم شده که آرزوی موفقیت برای ایشان داریم.»

وی با اشاره به نحوه شکل‌گیری دانشگاه فرهنگیان و اساسنامه دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، جدی گرفتن این دانشگاه جهت تربیت معلم و کارهای بنیادین و پژوهشی را از جمله ویژگی های قابل توجه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب اساسنامه یاد کرد و بر ضرورت اتخاذ رویکرد جامع نسبت به دانشگاه فرهنگیان و هویت‌یابی و احیای و ارتقای وضع این دانشگاه تاکید داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از موج بازنشستگی در آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از مسائل مهم تعلیم و تربیت یاد و بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های تربیت جامع مناسب با فضای تعلیم و تربیت تأکید کرد.

آیت‌الله اعرافی افزود: وضع جذب هیأت‌علمی و کیفیت آنها و جذب مدرس و حتی حق‌التدریس باید قاعده‌مند و نیاز های دانشگاه به‌درستی تأمین شود و بر ضرورت بازنگری در دوره‌های مهارتی (ماده 28 دانشگاه ) تأکید داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: محتوا و مواد درس و سرفصل ها از لحاظ منابع باید اسلامی باشد و مراتب آمادگی حوزه علمیه را جهت تعامل و همکاری در زمینه تربیت صاحب‌نظران و نظریه‌پردازان و سایر ضرورت های متناسب با نیازهای دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد.

آیت‌الله اعرافی در پایان اظهار امیدواری کرد تفاهم‌نامه مشترک همکاری به‌طور جدی دنبال و عملیاتی شود.

متذکر می شود؛ خنیفر با ارائه گزارشی از وضع موجود دانشگاه فرهنگیان و ضرورت‌های پیش روی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در زمینه نیاز به معلم، برنامه‌ها و رویکرد جدید دانشگاه فرهنگیان را جهت پاسخ به نیازهای آموزش و پرورش و تربیت معلم شایسته بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار