استقبال معاون فرهنگی وزارت ارشاد از طرح عید و داستان دانش‌آموزان

تهران (پانا) - نماینده معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی استقبال خود را از طرح عید و داستان اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استقبال معاون فرهنگی وزارت ارشاد از طرح عید و داستان دانش‌آموزان

به گزارش دفتر معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم‌زاده در نشست با نماینده معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در رابطه با طرح عید و داستان (فعالیت‌های داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی ایام نوروز دانش‌آموزان ابتدایی) بیان کرد: پیک نوروزی چالش‌های بسیاری داشت و به تثبیت و تعمیق یادگیری که هدف اولیه پیک نوروزی بود نیز دست پیدا نکرده بودیم.

وی افزود: کتاب خواندن، دنیای بچه‌ها را شکل می‌دهد و مایل هستیم بچه‌ها را به دنیای کتاب برگردانیم و آنها را در ایام عید نوروز با کتاب و کتابخانه‌ها آشنا کنیم و برای لحظاتی هم که شده، از فضای مجازی آنها را دور نگه داریم.

حکیم‌زاده استفاده از هر گونه قالب بندی برای طرح عید و داستان را رد و تاکید کرد: هر گونه قالب بندی، خلاقیتی که مدنظر است را از بین می‌برد و بچه‌ها باید به هر شکلی که مایل هستند در این طرح شرکت کنند و در ضمن کار همه دانش‌آموزان درخور تشویق است و به دنبال مشخص کردن برترین‌ها نیز نیستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما وزارت ارشاد را به عنوان متولی ارائه مجوز برای انتشار کتاب مناسب، قبول داریم و بر همین اساس حق کودکان را برای انتخاب از بین کتاب‌های منتشر شده به رسمیت می‌شناسیم.

در این نشست قزلی ریاست انجمن شعر و ادبیات که به نمایندگی از جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی حضور داشت، ضمن استقبال و حمایت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و انجمن شعر و ادبیات از طرح عید و داستان، آمادگی کامل وزارت ارشاد را برای مشارکت در طرح و ارسال رایگان کتاب به مناطق محروم و روستایی و عشایری اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار