در گفت‌وگو با پانا

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:‌ تفکیک وزارت صنعت به نفع بخش‌های تولید و تجارت نیست

تهران (پانا) - رئیس خانه صنعت و معدن ایران می‌گوید تفکیک وزارتخانه‌ صنعت‌، معدن و تجارت به نفع تولید و تجارت کشور نخواهد بود و بهتر است تسهیلاتی برای تولید و تجارت دربخش‌های مختلف در نظر گرفته شود و با افزایش حاشیه در حوزه تولید و تجارت به مشکلات فعالان بخش‌خصوصی دامن زده نشود.

کد مطلب: ۸۰۴۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس خانه صنعت و معدن ایران:‌ تفکیک وزارت صنعت به نفع بخش‌های تولید و تجارت نیست

عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره جدایی وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن گفت: درسال 90 اقدام بدون برنامه‌ای انجام شد و دو وزارتخانه با هم ادغام شد که تا وقتی که به مردم و کارمندان موضوع تفهیم شد و مسائل اجرایی جاری این حوزه‌ها روال عادی گرفت زمان زیادی را هدر داد.

وی افزود:‌ اما اکنون که دیگر این موضوع بین فعالان اقتصادی جا افتاده است و کارها روال عادی دارد کار بسیار اشتباهی است که مجددا اینها را از هم جدا کنند.
سهل‌آبادی افزود: معاونت‌های وزیر صنعت‌، معدن و تجارت می‌توانند این مسائل را با همین یک وزارتخانه حل کنند. روزی که قرار بود وزارت صنایع و معادن و بازرگانی ادغام شوند هدف این بود که دولت نیروی انسانی کمتری داشته باشند و تصدی‌گری دولت در اقتصاد کمتر شود اما در عمل چنین نشد و در چنین شرایطی نباید با تفکیک وزارتخانه باز هم به مشکلات افزود.

وی با بیان اینکه تفکیک این دو ورازتخانه به معنای جذب شدن نیروی انسانی بیشتر است، اظهار کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها به هیچ وجه به صلاح نظام و امور اجرایی کشور نیست.

سهل‌آبادی با بیان اینکه کارهای تولید و تجارت نباید به دوبخش تقسیم شود، تصریح کرد: اکنون تولید، صادرات و واردات همه در یک وزارتخانه انجام می‌شود و در حقیقت ارتباط تولید با یک مرکز است. یکی ازمسائلی که در زمان ادغام مطرح می‌کردند حل مشکل تولید برای توسعه فروش و صادرات بود اما نمی‌دانم چرا اکنون تصمیم به جدایی گرفته‌اند.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران با تاکید براینکه اکنون هم مشکل تولید حل نشده است، اظهار کرد: مشکلات تولید ارتباطی به تفکیک ندارد و مهمترین مشکلات در حوزه مسائل مالی و بانکی است و نباید تصور کرد که مشکلات تولید با دو تا شدن وزارتخانه‌ها حل می‌شود.
سهل آبادی افزود: دربخش صادرات همان مسیری را که قبلا با دو وزارتخانه انجام می‌شد با یک وزارتخانه انجام می‌شود و امور اجرایی جریان روان‌‌تری پیدا کرده است ولی اینکه دولت بخواهد مشکلات تولید را با تفکیک دو وزارتخانه حل کند اشتباه است.
وی ادامه داد: برخی ازدولتی‌ها به جای انکه به منافع خود فکر کنند و دنبال تفکیک باشند بهتر است به مشکلات بی‌پایان تولیدکنندگان از یک سو و صادرکنندگان ازسوی دیگر باشند و تسهیلاتی برای آنها در بخش‌های مختلف از جمله طرح‌های رونق تولید جایزه صادراتی در نظر بگیرند و با افزایش حاشیه در حوزه تولید و تجارت به مشکلات فعالان بخش‌خصوصی دامن نزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار