مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گردهمایی بزرگداشت هفته تربیت اسلامی:

استمرار و پیوستگی دو ویژگی شاخص کار تربیتی است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: استمرار و پیوستگی فعالیت ها دو ویژگی مهم فعالیت های تربیتی در مدارس است و رسالت همه پیامبران الهی تربیت اخلاقی انسان است.

کد مطلب: ۸۰۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استمرار و پیوستگی دو ویژگی شاخص کار تربیتی است

محمد تقی زاده در گردهمایی بزرگداشت هفته تربیت اسلامی در اهواز گفت: ماموریت همه پیامبران تربیت اخلاقی انسان ها است و برای این کار از روش های تربیتی ویژه ای در طول تاریخ بهره بردند.

وی با بیان اینکه کار تربیتی متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی فضای جامعه تغییر می کند توضیح داد: فعالیت ها و اقدامات تربیتی پیامبران متناسب با شرایط و وضع فرهنگی و اجتماعی جامعه تغییر می کرد و مهمترین درسی که این راهبرد پیامبران می تواند به متولیان تربیت آموزش دهد انطباق شیوه های تربیتی با شرایط زمانه است.

تقی زاده در ادامه مهمترین وظیفه مربیان تربیتی را انتقال ساده ترین مفاهیم تربیتی به دانش آموزان دانست و گفت: مفاهیمی مثل دوستی، رفاقت، محبت، دوری از نفاق و ریا، همکاری و کار گروهی، احترام به قانون و بزرگتر از جمله مهمترین مفاهیم تربیتی است که باید در تربیت دانش آموزان مورد تاکید قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: پیامبران الهی هدفی جز تربیت اعتقادی و اخلاقی نسل انسان نداشتند و این مهم را از طریق کار پیوسته و تدریجی و توام با صبر و مجاهدت به انجام می رساندند.

وی در عین حال با اظهار اینکه راز حفظ و بقای تمدن اسلامی ترویج تعقل گرایی و اندیشه ورزی در جامعه است، توضیح داد: مهمترین شاخصه کار تربیتی تربیت دانش آموزانی اندیشه ورز و متفکر است و این مهم تنها با تکیه بر کار پیوسته تربیتی محقق خواهد شد.

تقی زاده همچنین گفت: جامعه ایرانی در طول تاریخ جامعه ای کتاب خوان و کتاب دوست بوده است اما امروزه متاسفانه شاهد افت شاخص های مطالعه در جامعه هستیم که این معضل جز با کار تربیتی برطرف نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: مهمترین شاخصه توسعه یک جامعه شاخص مطالعه و کتابخوانی است. با دنبال کردن این رویکرد در تربیت دانش آموزان می توان شاهد رشد اعتماد به نفس، فن بیان و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان بود.

گفتنی است گردهمایی بزرگداشت هفته تربیت اسلامی امروز در سالن طلائیه ناحیه ۴ اهواز و با حضور مربیان برتر تربیتی مناطق و نواحی اهواز برگزار شد. در پایان این گردهمایی از جمعی از ۵فعالان برگزیده امورتربیتی تقدیر و تشکر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار