استاندار خوزستان:

لزوم همکاری بین بخشی و مشارکت تمام دستگاهها در حل معضل های زیست محیطی

شرکت نفت بیش از پیش وارد کار شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در شورای سلامت بر همکاری بین بخشی و مشارکت تمام دستگاهها در حل معضل های زیست محیطی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم همکاری بین بخشی و مشارکت تمام دستگاهها در حل معضل های زیست محیطی

غلامرضا شریعتی در نشست شورای سلامت که در استانداری برگزار شد،اظهارکرد: در حوزه سلامت امسال نسبت به سال های گذشته خوب سپری شد.

وی افزود: دو سال گذشته با بحران های تنفسی در اوایل پاییز مواجه بودیم که با همکاری دسته جمعی این بحران‌ها را طی کردیم و امسال بهتر توانستیم مشکلات را کنترل کنیم به طوری که تعداد مراجعین به مراکز درمانی به حداقل رسید این کار با همکاری بین بخشی و نظارت شورای سلامت صورت گرفت.

استاندارخوزستان بیان کرد: دغدغه اساسی ما در حوزه سلامت معضل ریزگردها است که هم سلامت روانی و جسمی مردم استان را به خود درگیر کرده است به طوری که گردوخاک به دغدغه های اصلی مردم استان تبدیل شده و جامعه ما را دچار استرس کرده است؛ وظیفه ما در این زمینه رفع مشکلات و ایجاد امنیت روانی و جسمی فراهم کنیم.

شریعتی تصریح کرد: الحمدالله با برنامه ریزی برای امسال وارد کار شدیم که خوشبختانه شرایط خوب پیش رفت، برای سال ۹۷ نیز هم برنامه ریزی داریم. نمونه بارز فعالیت های صورت گرفته در حوزه مبارزه با ریزگردها آن مالچ پاشی و نهال کاری بودکه به طور ویژه به آن پرداخته شد و سال آینده نیز هم انجام می شود.

وی با انتقاد از شایعه سازی در حوزه بحران های زیست محیطی و دامن زدن به مشکلات گفت: تمام فعالیت های مقابله با ریزگردها و حل مشکلات زیست محیطی با نظر کارشناسان و متخصصان انجام می‌شود، شایسته نیست که با شایعه سازی جامعه مضطرب شود.

استاندارخوزستان خاطرنشان کرد: دغدغه مردم نسبت به مسائل زیست محیطی به ویژه گرد و خاک به جا است ، اما انتشار اطلاعات کاذب کم لطفی در حق مردم است مردم باید مسئولان را نظارت کنند مطالبات خود را بیان کنند.

شریعتی ادامه داد: نظر دادن بدون کارهای تخصصی و کارشناسی آن هم در شرایطی که بازتاب اجتماعی دارد جامعه را دچار مشکل می کند و این کار سعی شایسته‌ای نیست همه با هم باید تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی مشکلات را در حوزه محیط زیست کنترل و رفع کنیم.

وی اضافه کرد: از صدا و سیما می‌خواهیم میزگردهای با حضور مدیران و کارشناسان دستگاهها و اعضای هیات علمی دانشگاه ها برگزار کنند.

استاندارخوزستان بیان کرد: ریزگردهای که امروز در اثر چند سال کم لطفی و کم توجهی و غفلت به وجود آمده نباید ما از این مشکل غافل شویم.امسال آورده آب خوزستان از ۳۰ میلیارد مترمکعب امروز به ۱۶ میلیارد مترمکعب رسیده است که تبعات خاص خود را دارد و ما باید این توان را کنترل کنیم مشکلات گرد و خاک در جاهای هم دیده می شود و راهکارهایی برای آن پیدا شده و باید از تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم.

شریعتی تصریح کرد:امسال 14 هزار هکتار از کانون های گرد و غبار استان مالچ پاشی می شود که این کار در تاریخ خوزستان در حوزه تثبیت شن های روان بی سابقه بوده است و در بحث ریزگردها قرارداد بستیم امسال ۲۱ هزار هکتار نهال کاری داشته باشیم.

وی با اشاره به آلودگی هایی که از فلر های نفتی بوجود می آید گفت: در اینکه وزارت نفت و مناطق نفت خیز جنوب در این زمینه کاهش آلودگی های نفتی کار کرده اند شکی نیست و من از نزدیک مشاهده کرده ام برای کاهش آلودگی های هزینه‌های زیادی نفتی شده است به طور نمونه طرح آماک با پیگیری های شرکت نفت در استان مرحله اجرا رسید. اما این اقدامات تمام کار نیست مردم حق دارند و انتظار دارند که این مشکل حل شود؛ از مجموعه نفت انتظار داریم که برنامه زمانبندی منظمی در حوزه کاهش آلودگی‌های نفتی ارائه دهد که بر اساس آن کار انجام شود.

استاندارخوزستان با اشاره به فراهم کردن مقدمات استقبال از مهمانان نوروزی گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه وارد کار شوند تا شرایطی را برای مردم استان و مهمانان نوروزی فراهم کنند. محیط زیست، دامپزشکی و علوم پزشکی نظارت ویژه داشته باشند.فرمانداران نیز در راس کار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار